Dag 3 Altenmarkt

23 september 2021 - Flachau, Oostenrijk

We hebben heerlijk geslapen. Extra dekentje want de nachten zijn koud. Theo heeft de startaccu's losgekoppeld om te kijken of ze dan in de morgen wéér leeg zijn. Dat betekende ook dat de dieselkachel het niet deed, dat electrische pompje zit gekoppeld aan de start accu's. Maar we moeten uitvogelen wat er mis is... dus geen kachel 😄. Geeft niks.

Nou, in de ochtend accu's weer aangekoppeld en brrmm meteen starten. We zoeken de amphere meter. Haha, batterijtje leeg. Dus straks eerst maar even naar het dorp lopen voor een nieuw batterijtje. Het is wat met de stroomvoorzieningen😂. Rex loopt mank dus ik denk niet dat de geplande bergwandeling er vandaag in zit. Waarschijnlijk pootje verstuikt door te fanatiek achter zijn balletje aan duiken. Beetje rustig aan doen vandaag. Het is heerlijk weer. We zitten met bakje koffie in de zon te genieten. We moeten onszelf inprenten dat dat echt geen zonde is van de tijd! We moeten leren om rustig aan te doen.

Genieten in de zon

We wandelen naar het dorp maar draaien na een paar honderd meter weer om om Rex terug te brengen naar de camper. Hij kan amper lopen. Beter om hem wat te laten rusten. Het weer is prachtig en we wandelen langs een riviertje naar het dorp. We winkelen wat en lunchen op een leuk terras. Daarna snel weer terug naar de camping omdat de camper inmiddels in de zon staat. Weliswaar met raampjes en dakluik open maar we willen geen oververhitte hond. We prutsen wat met de multimeter maar alles lijkt in orde. We starten een paar keer en dat gaat probleemloos.  Lastig hoor. Nou ja, we kunnen er nu niets aan doen. We gaan maar weer in de stoelen hangen. Eigenlijk vinden we dat niks, al dat geniks.  We zoeken de landkaart van Oostenrijk en Slovenië en stippelen een vage route uit voor morgen. Rond 16.30 uur verdwijnt de zon achter de bergen en is het ineens koud. Vlug lange broek en sokken weer aan en naar binnen. Wel mooi licht op de bergen.

Avondlicht

1. Eva:
    24 september 2021
    Mooi die zon op de bergen!
    Hopelijk gaat het snel weer beter met Rex.
  2. Wilma Lauwers:
    24 september 2021
    Ja, prachtig hè! Het gaat vandaag al beter met Rex. Weer in het koude water gelopen, denk dat dat de zwelling wat wegneemt. Zal wel beetje verstuikt zijn geweest.
  3. Cor en Nell:
    24 september 2021
    Mooi land, hé Oostenrijk. De foto’s spreken voor zich. We hopen voor jullie dat de camper het ook leuk blijft vinden. Fijne verdere vakantie.
  4. Wilma Lauwers:
    24 september 2021
    Ach, alles komt goed (denken we 😂)
  5. Ilse:
    26 september 2021
    Af en toe even lekker niksen hoort er ook bij. Probeer er maar aan te wennen😆 veel plezier😁
  6. Wilma Lauwers:
    26 september 2021
    Ja, dat hoort erbij maar zit nog niet in ons systeem. Maar we leren het vast wel ❤