Dinsdag 16 november

17 november 2021 - Pompei, Italië

We worden wakker met de zon. Vannacht regende het ⛈maar dat geeft natuurlijk niks! Dan slapen we 🛌🛌.

Opstaan met de zon die schijnt  👍Weer een mooi slaapplekje

We vervolgen onze weg over het kustweggetje. Nog steeds fantastisch mooi. Meer valt er niet over te zeggen.

Mooie straatjesBlijft mooiNet zo'n miniatuurdorpjeFascinerend

Tegenliggers niet welkom

Soms wordt het wel héél erg smal en dan ook nog met obstakels en steil naar beneden

Past maar nétgaat goed Iedere bocht weer nieuw uitzicht

Blauw en groen ❤

De zon schijnt zo lekker. We besluiten om een plekje voor de nacht te zoeken en nog te genieten van het lekkere weer. Ik zoek op de park4night app. Genoeg plekjes net voor Salerno maar ze zijn niet oké.  Iemand zegt dat hij beroofd is, een ander zegt dat ie heeft moeten vechten met een of andere mafkees, weer iemand anders werd 's nachts wakker van herrie rond de camper en is er vandoor gegaan in het holst van de nacht. En dat allemaal op verschillende plekjes aan de kust. Daar hebben wij geen zin in. Maar ja  de campings zijn allemaal gesloten. We besluiten dan maar midden in een dorp je te gaan staan. In ieder geval niet afgelegen en in het zicht.  We komen uit bij een hotel aan zee die campers laat overnachten op hun parkeerplaats. Een soort kamperplaats zeg maar. Met toilet, warme douche en drinkwater. Uitzicht is er niet maar wel een stevige grote schuifpoort. Prima. Hier staan we veilig. Het strand is om het hoekje van de poort en we slepen de stoelen naar het strand.  Het lijkt wel vakantie 😁

Vrije middag 🤣🤣

Woensdag 17 november. Mike is jarig  hoera 🎁, acht jaar alweer 🎈. We zingen voor ieder kind en kleinkind die jarig is en maken er een filmpje van.  Dus nu ook weer een (beetje) vals langzalieleven, maar het komt uit een goed hart zullen we maar zeggen. Wíj  hebben er altijd lol in 😁🥳🥳

We gaan weer op pad. En na een paar kilometer begrijpen we ineens waarom je langs dit stuk weg niet moet overnachten! Het stikt hier van de straatprostituees (wel mooi gezegd toch). Het is half 10 in de ochtend en ze staan er klaar voor. Dan zal het "werk" ook wel in de avond en nacht doorgaan. Dan ben je natuurlijk niet welkom met je campertje in de straatjes door het stukje bos dat aan zee uitkomt.  Aha, vandaar.  👎

We rijden naar Pompeii. Vinden een goede camping op 50 meter van de ingang van het stadje dat uit de lava is opgegraven. We maken een wandeling en zien de Vesuvius op afstand. 🌋🌋.

De Vesuvius

Die willen we ook nog beklimmen maar morgen eerst Pompeii. We hebben er zin in. We gingen nog even bij de entree vragen of Rex ook binnen mag maar helaas niet. Alleen kleine honden die je kunt dragen als je de huisjes binnengaat worden toegelaten. Nou, dat lukt niet met de 37 kg van Rex, dus die gaan we maar in de camper opsluiten voor een paar uurtjes. We staan onder de sinaasappelbomen

Onder de sinaasappelbomen

en de weersverwachting zegt 19 graden dus dat moet wel gaan. We hebben de luifel aan de camper gemaakt omdat er ineens een hoosbui aankwam. Theo wilde de tentstok wat verzetten en kreeg een flinke klets water in zijn nek

Weer fris 🤣🤣🤣. Zielig 🤭🤭. Nu is hij lekkere pizza's halen. Luxe leventje zo 🥰

1. Johan:
    17 november 2021
    Hebben jullie de Amalfikustweg nog gereden?
  2. Wilma Lauwers:
    17 november 2021
    Dat staat nog op "Het programma" 😁
    Morgen eerst Pompeii en eigenlijk willen we ook nog de Vesuvius beklimmen vrijdag. Maar dat is geloof ik nogal chaotisch met tickets en parkeren enzo. Italiaanse toestanden. 🤔
  3. Johan:
    18 november 2021
    Pompeii is indrukwekkend. Alsof je ineens 2000 jaar terug in de tijd gaat. Je kunt er uren rondwandelen. Veel plezier daar!
  4. Wilma Lauwers:
    19 november 2021
    Was zeker de moeite waard! We hebben nog niet de helft gezien, zo groot!