Dinsdag 9 november

9 november 2021 - Igoumenítsa, Griekenland

Zoals het er nu uitziet kunnen we morgenvroeg tóch nog vertrekken.  Ben benieuwd. Het weer is nog steeds prima, 24°, en zon. We draaien snel 2 wasjes, ophangen en na een paar uurtjes hup de kast weer in. We mesten ook nog even de camper uit. We zijn nu ruim een week niet op een camping geweest dus zo'n warme douche en haren wassen is ook heel fijn. Alhoewel we nog niet stonken hoor, tenminste, dat vonden wij zelf 😉. De natte washandjes van het Kruidvat zijn een uitkomst.

Camping vlakbij de ferry's

In de middag maken we een lange wandeling langs een vogelreservaat. Er zouden soms pelikanen te zien zijn. Maar vandaag niet. Alleen maar reigers en meeuwen.

VogelreservaatReigers

Ook mooi natuurlijk.  Maar wat we wél zagen: een slang!! Een dikke, donkere, lange slang. Theo helemaal opgewonden: hij zoekt al de hele vakantie naar (levende) slangen en nu zien we er een! De slang kruipt/kronkelt in een struikje weg. Theo doet de takken opzij en we zien hem super goed liggen.

Zoeken naar de slang

Arm beest, doodsbang.  We proberen een foto te maken maar dat lukt niet zo goed 😥.

DoodsbangBetere foto niet gelukt

Maar dat is niet zo erg  we hebben hem duidelijk gezien! Super leuk. Gelukkig had ik mijn slangenschoenen aan 🤣. Daarna gaan we lamballen. De buurvrouw speelt met Rex en gooit de bal in een hoge boom. Ze heeft een super trap in haar camper. Grappige foto van gemaakt:

Bal van Rex in boom

We varen morgenvroeg om 5.00 uur. Twee uur vantevoren aanwezig zijn. Dus vannacht om 2.00 uur wegrijden van de camping.  Geen probleem vlgs de man aan de receptie. We gaan het zien. En dan gaan we Griekenland verlaten 😥. Een prachtig land. We hebben nog maar een fractie van dit land gezien. De roze streep was onze route. We moeten nog eens terug om de binnenlanden te bekijken. Staat op ons lijstje ✅

Griekenland tot ziens!!

1. Cor en Nell:
    9 november 2021
    We wensen jullie een voorspoedige bootreis en veel reisgenot in Italië waar jullie vast wel weer veel interessante dingen tegen zullen komen.
    Ga maar door met genieten.
  2. Wilma Lauwers:
    9 november 2021
    Gaan we proberen. Dankjewel! ❤❤
  3. Ilse:
    10 november 2021
    Mooie reisverhalen! Erg bijzonder om mee te maken denk ik. Geniet nog van alles!!❤
  4. Wilma Lauwers:
    10 november 2021