Donderdag, 26 november

26 november 2021 - Sasso Marconi, Italiƫ

De hele nacht heeft het gestortregend. En vanochtend regende het nog šŸ˜„. We starten langzaam op. Zetten de boiler aan en gaanĀ lekker even douchen. Wat is het toch heerlijk om een eigen toilet en warme douche beschikbaar te hebben. šŸšæšŸš½. Ook de dieselkachel doet het fantastisch.Ā  We hebben het best luxe, ook al is de ruimte beperkt. Rond 10.30 uur vertrekken we. Op zoek naar de oude eikenboom waar we over gelezen hebben. Als we 10 minuten onderweg zijn begint de zon te schijnen.

DorpjeCipressen

Af en toe rijden we door de mist, als we hoger in de bergen komen.

Zoveel tinten in Ć©Ć©n plaatjeMooie vergezichten

Dat is dan wel jammer want het is hier mooi!

HerfstTypisch Toscaans

Na 50 kilometer kleine weggetjes door de Val D'Orsia komen we bij de eik. Gigantisch! OakĀ delle Checche, beschermd monument, 370 jaar oud.

Checche betekent ekster in het dialect

Gisteren zagen we zo'n oude kastanjeboom, maar deze eik wint qua omvang.

Best een hele omvang (van de stam)GigaKlein campertjeKunst

We lunchen onder de boom, het zonnetje schijnt.Ā  Daarna zetten we koersĀ richting Mandello aan het Comomeer. Dat is nog 600 kilometer, het is al 13.30 uur, dus heel ver zullen we niet meer komen. Voor de eerste keer deze vakantie besluiten we om een stukĀ tolweg te rijden. Even wat kilometers maken. Na 2,5Ā uurĀ houden we het voor gezien en vinden een slaapplek op een parkeerplaats in een klein gehuchtje net van de tolweg af. Prima. Lekker rustig. Morgen gaanĀ we toch maar weer binnendoor rijden. Veel leuker natuurlijk. Pas volgende week wordt hier nachtvorst verwacht dus nu nog geenĀ gladde bergweggetjes .Ā Nog even van profiteren.Ā

Fotoā€™s

1. Toosje Dekkers:
    27 november 2021
    Het heeft vannacht gesneeuwd hieršŸ„¶
    Wat een bijzondere eikenboom. Mooie foto van de stam die heeft veel te vertellen.
  2. Wilma Lauwers:
    29 november 2021