Woensdag, 24 november

24 november 2021 - Montieri, Italiƫ

Vanochtend al lekker vroeg ontsnapt uit de gevangenis/camping. Rex was zo blij dat we gingen. Hij vond het regime van de camping onbegrijpelijk. Wij ook en daarom zijn we gevlucht šŸ¤£. We wilden graag het middeleeuwse ommuurde stadje San Gimignano bezoeken. Het was niet zo verĀ rijden maar we maakten allerlei omtrekkende bewegingen omdat we dan hier, dan daar weer een mooi weggetje zagen. Uiteindelijk kwamen we er wel hoor! We genoten van het prachtige Toscaanse landschap met zijn prachtige heuvels, mooie oude huizen, druivengaarden, herfstkleurenĀ  etc.

San GimignanoToscaneMooie streek

Bovendien scheen de zon de hele dag aan een strakĀ blauwe hemel. Mooier kon niet.

San GimignanoPlein San GimignanoRex ruikt wild zwijn šŸ¤£

We wandelden een uurtje door het oude stadje met zijn 14 torens en ploften op een terrasje in de zon voor de lunch. HĆ©Ć©rlijk genieten.

Terrasje in de zon

Lunch in de zon

Daarna gingen we weer op pad. Het isĀ inmiddels 14.30 uur en ons "doel" , het stadje Pienza, is op dit tempo nog wel 2 dagen rijden. Maar dat geeft niet. We hebben de tijd. Een uurtje later komen we uit bij een oude ruĆÆne van een abdij, een eindje van het weggetje af.

De abdij ruĆÆne

Blijken er op het parkeerterrein een 20tal camperplaatsen ingericht te zijn. Prima. We blijven lekker hier staan,

Lekker nog even in de zon šŸ¤£

pakken een biertje, genieten nog even van de zon en wandelen daarna nog even naar de abdij.

Mooi oudRuĆÆneStatige galerij

Morgenvroeg, bij daglicht, gaan we hem nog eens goed bekijken. Dan is ook het museum open. Er is hier plaats voor wel 300 voertuigen maar we staan stik alleen. Geen toerist te zienĀ  We voelen ons gerust en onze intuĆÆtie heeft ons tot nu toe niet in de steek gelaten. We luieren wat,

Baas en hond rusten uit

we koken een potje en leggen een kaartje.Ā

Lekker met Italiaanse pastaKaartje leggen  glaasje wijn

Fotoā€™s

1. Toosje Dekkers:
    25 november 2021
    Prachtige omgeving en fotoā€™s echt genieten šŸ™šŸ»šŸ€šŸ’‹
  2. Wilma Lauwers:
    25 november 2021
    Het is hier inderdaad Ć©cht mooi, zeker in vergelijking met het kustgebied in het zuiden. šŸ™‚