Zaterdag 16 oktober

18 oktober 2021 - Igoumenítsa, Griekenland

We zijn gisteren de grens Albanië- Griekenland gepasseerd  Albanië uit géén probleem. Gezellige mensen. 200 meter verderop verschijnt de Griekse grens.  De dames van het Covid-team, net vóór de grenscontrole, vragen naar ons inreisformulier voor Griekenland.  Uhhh, dat hebben we niet. Hup, terug dan naar de Albanese grens. Daar kun je zo'n formulier bemachtigen. Het kan ook op je gsm ingevuld worden  maarr de Wi-Fi aan de Griekse grens is zo traag, dat dat waarschijnlijk uren gaat duren🙄. Theo keert de auto en we rijden een paar honderd meter terug. Daar is een klein rood kantoortje met een uiterst vriendelijk man die voor 10 euro onze papieren invult en uitprint. Oké.  Doen! Op de vraag waar we heengaan weten we nog geen antwoord.  Geen probleem. Hij verzint een stadje et voila, we kunnen weer gaan. We melden ons weer bij het Covid-team Van Griekenland. Er wordt een sneltest gedaan (gratis 👍) en als die negatief blijkt mogen we door naar de pliesie mevrouw die uiterst vriendelijk alles controleert en ons permissie geeft om door te rijden. Haha, ik ben zo blij als een kind. Wilde zo graag eens naar Griekenland en nu zijn we er! We rijden nog een half uurtje en komen aan bij een super mooie camping aan zee.

Zo'n schatje. Meenemen?Super plekje

We kunnen maar één nacht blijven. Het is de laatste nacht van het seizoen. Oké.  Maar ze hebben wel wasmachines. We zetten er twee aan en hangen de schone was onder een afdakje.

De sokken enzo maar binnen ivm wind

Zo, da's geregeld. Daarna gaan we lekker Grieks eten in het restaurantje van de camping. Mét huisdier!

Mooi plekjeMooi hondjeIn het restaurant ❤

Zo'n lekkere gegrilde koteletten hebben we nog nóóit gegeten! Nee, van een varken! We kijken op het nieuws de ramp die delen van Griekenland heeft getroffen door overstromingen en stormen. Leek Limburg wel 😥. De volgende ochtend doen we rustig aan. Om 16.00 uur moet de camping leeg zijn dus rond 13.00 uur gaan we weer op pad. Met volle watertank, gedouched, cassette van het toilet leeg en schoon, camper helemaal uitgepoetst en opgeruimd. Héérlijk.

We rijden door de bergen richting Meteora.

Mandarijnen??Prachtig door de bergenOveral kleine altaartjes

Daar heb je kloosters gebouwd op puntige rotsen. Schijnt héél bijzonder te zijn. Willen we zien! Soms is de bewegwijzering een raadsel maar soms staat het er ook in ons alfabet bij, dat maakt het dan weer wat gemakkelijker 😄

Gelukkig staat het soms ook in ons alfabet!Grieks 🤷‍♀️

We eindigen de dag in Iowannina aan het meer. Gewoon langs de weg parkeren midden in de stad. Gezellig. We wandelen wat rond in de oude stad.  Prachtige dikke stadspoorten

Mooie oude stadspoort

en een kasteel. Het is zaterdagavond en super druk. Alle restaurantjes, barretjes en terassen zitten stampvol. We eten een ijsje.

Ijsje  🍧Rex mag het bakje uitlikken

Het is tenslotte vakantie hè.  Als we teruglopen naar de camper zien we dat de politie parkeerboetes aan het uitdelen is. We lopen snel naar de camper en rijden weg. Via park4night vinden we één  kilometer verderop  een bewaakte parkeerplaats, ook midden in de stad. Voor 10 euro mogen we daar staan tot morgenvroeg 10.00 uur. Dat doen we. Geen zin in politie aan de deur en zeker niet als we al in bed liggen. 🛌🛌. Voordat we gaan slapen lopen we nog een grote ronde door de stad. In het centrum is het nog steeds super druk. Reusel kermis is er niks bij.

1. Eva:
    Ziet er weer fraai uit!
    Wel jammer dat al die campings dichtgaan. Dat wordt op de hand wassen ;)
    Groetjes!
  2. Wilma Lauwers:
    18 oktober 2021
    Haha. Zijn niet allemaal dicht. Hier in Griekenland staan we op een super super mooie camping aan zee met wel 10 wasmachines en drogers op een rij. We blijven hiertot weweerceen machien vol hebben 🤣
  3. Wim In 't Veld:
    18 oktober 2021
    En hoe was Meteora?? Moie foto's??
  4. Wilma Lauwers:
    Ga ik morgen verslag van doen. Geduld geduld. 😉
  5. Johan:
    Ha reizigers,
    Die camping in Igoumenitsa moet Camping Depranos zijn geweest. Ligt op een landtong met aan de ene kant de Ionische zee en aan de andere kant een baai met uitzicht op de haven van Igoumenitsa. 3 jaar geleden ook geweest. Van daaruit ook richting Meteora gereden. Fantastisch mooi. Ga ervan genieten.
  6. Wilma Lauwers:
    18 oktober 2021
    Haha, misschien heet de camping nu anders? Camping Hellas 🤣. Genieten doen we zéker ❤
  7. Toosje Dekkers:
    18 oktober 2021
    Griekenland mooi!!! Wat goed dat jullie het gehaald hebben. Geniet weer verder💃🏼🍀🙏🏻🤩🍻
  8. Wilma Lauwers:
    18 oktober 2021
    Haha, ja we hebben het gehaald 🤣. Beetje wennen. Niet zo ruig als Albanië maar we zijn er pad hè. X