Zondag 24 oktober

24 oktober 2021 - Delphi, Griekenland

We wandelen naar het archeologisch museum en de tempels. Super mooi oud paadje door de bergen.

Uitkijken waar je loopt

Het is warm en bewolkt dus ideaal wandelweer. Onderweg zien we allerlei gekke planten. Een van die planten schiet vanalles in de rondte als je ze aanraakt. Zie ook filmpje.

SpringkomkommerSpringkomkommer

Gelukkig hebben we Google lens: je maakt een foto van de plant en hoppa, daar verschijnt de naam van je onderwerp. De techniek staat voor niets. Al vaak gebruikt 👍. Zo ontdekken we ook de wilde jeneverbes

Wilde jeneverbes

Én onbekend: een hulst met eikeltjes?

Eikels aan een hulst??Wouter??

We komen in het dorp Delphi en drinken een kopje koffie

2 "kopjes" koffie

2 handen gebruikenmooi rood

😄😯😄😯😄😯😄😯😄😯😄😯😄😯😄😯En vervolgen onze weg naar de oude dingen. Rex mag, zoals we al wel wisten eigenlijk,  niet naar binnen. Gaan we morgen met de camper terug. We kijken wat rond, al genoeg mooie dingen te zien

Knap gemaakt

Sarcofaag uit de 2e eeuw

We staan een hele tijd te genieten van een hele oude mozaïek vloer die is blootgelegd. Je blijft er naar kijken. Zo mooi gemaakt! Echte kunst.

Bijna intact blootgelegd👍Detail mozaïek vloerEcht heeel oud

Je blijft kijken

Dat belooft wat voor morgen! We hebben er zin in. We kopen wat ansichtkaarten voor het thuisfront mét supermooie postzegels en eten een ijsje vóór we weer aan de afdaling beginnen.

Fijne wandelingJut en jul in Griekenland

Super leuk lopen

4,5 uur later zijn we weer "thuis" en beginnen we aan een luie zondagmiddag. Ook Rex is er moe van geworden

En Rex  is er moe van 💤💤

1. Cor en Nell:
    24 oktober 2021
    En alweer een superleuke dag dus .
  2. Wilma Lauwers:
    24 oktober 2021
    Jazeker! Maar nu gaan we lekker saai op de bank (Nou ja, bankjes) hangen. Gelukkig kunnen we wel onze benen erop leggen dus nog niet zo slecht. X
  3. Wim In 't Veld:
    24 oktober 2021
    Ik zag dat ook Rex leuke plaatjes kan schieten🤣.
    Jullie hebben beter weer dan wij op die plek.
  4. Wilma Lauwers:
    24 oktober 2021
    Jaaa, zo'n slimme hond, echt wonderbaarlijk😄. Nou, ik loop nu nog in korte broek maar het begint te miezeren. Hoop dat dat een troost is 😉We hebben vanmiddag de hele camping geïnspecteerd voor het opstapje. Theo heeft zelfs in de kelders onder het zwembad gekeken en in allerlei opslag hokjes (stiekempjes). Niks te vinden. Sorry. We hadden jullie graag blij gemaakt maar het mocht niet zo zijn.😥
  5. Annelies:
    Steeneik.... Quercus ilex.
    De Latijnse naam van hulst is Ilex aquifolium. Deze eik is dus vernoemd naar één van zijn belangrijkste kenmerken. Goed gezien, Wilma. Dus geen hulst met eikeltjes maar een eik met hulstblaadjes. 😉
  6. Wilma Lauwers:
    Oké! Met dank.❤
  7. Erna Snijkers:
    25 oktober 2021
    Wat een heerlijke tijd hebben jullie! Vooral zo doorgaan zou ik zeggen! XXX
  8. Wilma Lauwers:
    25 oktober 2021
    We komen nog niet naar huis hoor! ❤
  9. Christel Helsen:
    26 oktober 2021
    Je staat beeldig met die rode haren, lekker pittig! <3
  10. Wilma Lauwers:
    26 oktober 2021
    Haha, nou dankjewel. Als ik in de zon loop lijk ik wel een vuurtoren.