Zondag en maandag

8 november 2021 - Igoumenítsa, Griekenland

Zondag vertrekken we lekker op tijd vanaf ons kiezelstrandje om de weg naar Igoumenitsa te vervolgen. We komen over een brug over de golf van Korinthe die het vasteland van Griekenland verbindt met de Peloponnesos. Prachtig staaltje bruggenbouw. Een Tuibrug. 2880 meter lang. Tol: 20,50 euro. Best veel maar ja, 400 kilometer omrijden kost ook wel wat.🙂. Want dat wilde ons navigatiesysteem. We kwamen er achter dat we "tolwegen vermijden" hadden in geschakeld!

Rio-Antirriobrug

Indrukwekkend

Nog geen uurtje later komen we weer over een brug, deze is van een ander kaliber maar ook heel mooi! Hij kraakte wel wat onder ons gewicht maar we bereikten ongeschonden de overzijde.

Deze is naamloosOok mooi

Spannend hè Rex

We rijden weer door de bergen. Hoog (en droog). Het weer is nog steeds prachtig. We rijden ook over een weg waar heel veel stenen naar beneden kwamen. Ik heb het raampje maar dichtgedaan.  Je weet maar nooit.

Joekel hèzal niet helpen bij deze?

Ook wat grotere! 🤔

We rijden weer zo mooi door de bergen. Expres een weg wat verder van de zee uitgekozen. We zijn verknocht aan het water maar Griekenland heeft zoveel meer te bieden. Onderweg tappen we even water voor Rex.  Wij houden het zelf bij flessenwater maar ik denk dat we hondenwater ook wel overleven hoor. Maar weet het niet zeker.

Water tappen voor Rex

We vinden een slaapplaatsje aan een klein haventje in Amfilochia.

Route bekijkenRustgevend

Vissen met een lijntje

Maandag komen we aan bij een volgende oversteek over zee tussen twee stukken Griekenland. Ik zit al in de aanslag met mijn fototoestel maarrr tot onze teleurstelling is het een tunnel over de zeebodem 🤣. Niks moois aan, alhoewel het natuurlijk ook super knap is om over 1600 meter over de bodem van de zee een tweebaansweg aan te leggen. Tolkosten 13,50 euro. Oké 👍

We gaan ook nog aan onze culturele ontwikkeling werken. Ik las dat er ergens bijna op onze route nog iets ouds te bezichtigen was. Nou, echt prachtig! In het plaatsje Nikopoli (drie huizen en een geit) kom je dan toch ineens weer een verrassing tegen. Kijk eens hoe bijzonder en mooi!

Oude murenOude resten van een torenKilometers langZo mooi!Oude plataan

Tegen drie uur zoeken we een camping vlakbij de haven waar de ferry's naar Italië vertrekken. We boeken meteen via internet een ticket voor woensdagmorgen 5.00 uur. Iets anders konden we niet meer vinden. Wel raar, maar oké.  Is prima. Een uurtje later vertelt een Nederlander dat er een staking van het ferry personeel aangekondigd is. Ik zoek op internet en inderdaad, vanaf woensdag 6.00 uur geen afvaarten meer. Uhhh, wij vertrekken om 5.00 uur dus we hebben stille hoop dat we toch nog kunnen vertrekken. En zo niet  dan reizen we weer fijn naar het zuiden, dan blijven we wel. Heeeeel vervelend maar dat is dan overmacht 😜

Zonnig en warm

1. Monique van Rooij:
    10 november 2021
    Skon baardje Theo, je ziet er uit als een echte Griek.
    Hier ook mooi zonnig weer... alleen wel nachtvorst
  2. Wilma Lauwers:
    11 november 2021
    Vandaag gaat hij een kappertjes zoeken. Wordt nu echt wel een woeste baard.😁. In Italië ook mooi weer maar we missen Griekenland nu al.