Maandag, 29 november

29 november 2021 - Sigirino, Zwitserland

Zaterdag hebben we een lange dag binnendoor gereden naar Mandello, de geboorteplaats van onze Moto Guzzi's ❤. Er was onderweg niet veel bijzonders te zien. We kwamen langs een begraafplaats en stapten even uit om die eens te bekijken. Hier wordt je boven de grond begraven (als je dood bent hè). In grote huizen, dat zijn famiegraven 🤔, of je wordt met kist en al in een muur geschoven, of je hebt gewoon een graf tombe.

Bijzonder

Interessant om eens rond te lopen. We kopen onderweg ook nog voor ieder een warme winterjas.  De vooruitzichten geven sneeuwval. Onze jassen liggen thuis 🤣. Rex heeft zich op een kussentje genesteld wat op de grond gevallen is. Zo schattig ❤

Lekker relaxen🤣

Tegen de avond arriveren we in Mandello.

Favoriete dorpje

Theo gaat eerst eens prutsen aan de stroomvoorziening van de 12V. Onderweg viel het beeldscherm van de achteruit rijd camera uit, de navigatie schakelde over op accu en de radio deed het niet meer.

Wirwar aan draden

Vreemd. Uurtje prutsen en wat omleidingen en alles werkte weer. Tenminste  dat dachten we. Toen Theo de auto even startte kwam er rook uit de radio! Snel eruit gehaald en los gekoppeld. Weer prutsen en nu zonder radio verder. Dat geeft niet.  We hebben hem toch niet veel aan.

Op zondag begon de dag met heel  veel regen. En alle bergen om ons heen waren ineens besneeuwd. Mooi! Toen het wat beter weer werd zijn we langs het Comomeer en door Mandello gaan wandelen.

Carlo GuzziCarlo Guzzi Guzzi scootmobiel 👍moto guzzi🤣

Echt leuke middag gehad!

Como meerBlauwe lucht!

Como meer

Natuurlijk ook even naar de poort van de Moto Guzzi fabriek

DSC02607Poort MGNostalgie

Op de rotonda

DSC02584prachtige kerk

's Avonds zijn we lekker uit gaan eten bij Gringa (wel bekend onder onze MG vrienden😁).

Lekker wijntjeHeerlijk gegetenGringa 👍

Dat was min of meer de afsluiting van de afgelopen 10 weken. Nog 2 dagen van kilometers maken en we zijn weer thuis. Is niet erg. Het is 's nachts echt koud en onze camper is niet gemaakt voor  vrieskou.  Gelukkig hebben we een goede kachel en een warm dekbed.

Vanochtend voor we vertrokken nog even met de camper voor de poort van de fabriek. Waarom? Gewoon leuk!

Iveco en Moto Guzzi ❤

Daarna ging de focus op "naar huis". We rijden van Italië naar Zwiterland, kopen een tolvignet en rijden maar. Het is slecht weer af en toe met sneeuw en hagel.  Maar de wegen zijn goed!

Sneeuw  onderwegSneeuwpret

1. Eva:
    29 november 2021
    Wat een prachtige afsluiter zo! Indrukwekkende graven en sneeuw in de bergen blijft toch altijd een prachtig gezicht. Leuk om zo van jullie avonturen te hebben kunnen meegenieten, geweldig! Goeie terugreis naar het koude Brabant, doe nog even voorzichtig de laatste km's. Ciao!!
  2. Wilma Lauwers:
    29 november 2021
    Komt goed. We zitten bij Baden-Baden dus het schiet best op.
  3. Francine:
    29 november 2021
    Schitterend . Bedankt voor t meereizen.
    Goede veilige reis terug.🤗
  4. Wilma Lauwers:
    Leuk dat je erbij was ❤
  5. Cor en Nell:
    29 november 2021
    Mooi slot van jullie rondreis. Nu veilig richting huis reizen.
    We zullen jullie reisverhalen en belevenissen missen. Lief dat we mee mochten genieten .
    Gauw tot ziens
    Cor en Nell
  6. Wilma Lauwers:
    Leuk dat jullie met ons mee waren. Tot snel ❤
  7. Paul Buijvoets:
    29 november 2021
    Welkom terug morgen in ons kille kouwe natte kikkerlandje,
    maar denk maar aan Brabant, want daar brandt nog licht.
  8. Wilma Lauwers:
    29 november 2021
    Dat is áltijd een fijn idee toch! ❤
  9. Christel Helsen:
    29 november 2021
    Net nu er sneeuw valt, komen jullie naar huis! Rare jongens zijn jullie, hahahaaaaaa ;-) ;-) ;-) Een veilige terugrit gewenst! Mooie afsluiter van een mooie reis!
  10. Wilma Lauwers:
    29 november 2021
    Haha, nou, we zijn meer van het zonnetje hoor! ❤
  11. Toosje Dekkers:
    30 november 2021
    Dankjewel wel voor jullie verhalen was leuk om mee te reizen🤗💋
  12. Wilma Lauwers:
    30 november 2021
    Gezellig dat je ook mee was ❤
  13. Ludo Lemmens:
    30 november 2021
    Theo en Wilma, voor straks welkom in Brabant en een goeie terug reis. Bedankt voor jullie leuke avonturen om daar deelgenoot van mogen zijn. Groetjes Ludo en Maria
  14. Wilma Lauwers:
    30 november 2021
    Gezellig dat jullie erbij waren ❤
  15. Rita:
    30 november 2021
    Jammer dat de reisverhalen ophouden, maar welkom thuis.
  16. Wilma Lauwers:
    2 december 2021
    Dankjewel. We gaan zo snel mogelijk weer op pad hoor! 🥰
  17. Paul Buijvoets:
    Hallo Wilma & Theo,
    het is wel erg stil geworden na het laatste berichtje van jullie nabij Baden-Baden.
    De rest van de thuisreis toch wel goed verlopen, hoop ik?
    Groetjes en tot binnenkort
  18. Wilma Lauwers:
    2 december 2021
    Sorry sorry! We zijn veilig thuis gekomen hoor! Maar ja, dan is het even druk hè! Ik sluit het nog af hoor, binnenkort 🤣. Tot snel! X❤
  19. Pauline van Meegeren:
    12 december 2021
    Wat een ontzettend leuke reislog. De manier van reizen spreekt me erg aan. Toevallig wonen we ook nog bij elkaar in de buurt :)
    Jammer dat het er weer op zit.