Donderdag 18 november

19 november 2021 - Pompei, Italië

Zooo  we hebben Pompei bezocht. Wat groooot!!

Zo groot

Fascinerend ook. Echt bijzonder dat alles zo goed bewaard is gebleven.

Mooie straatjes

Je kunt je heel goed inbeelden hoe het tweeduizend jaar geleden eruit heeft gezien. En we waren om 9.00 uur als eerste door de poort en er waren bijna geen andere bezoekers. De politieman én de man van de beveiliging vroegen waar we Rex gelaten hadden! Ze hadden ons gisteren  te woord gestaan met onze vraag of Rex mee binnen mocht. Super leuk dat ze ons nog herkenden en herinnerden.  Zonder hond is het ook wel relaxed wandelen.

Nog intactMozaïekPrachtig mozaïek

We verbazen ons over het vele werk dat het heeft gekost om alles vrij te graven en veilig te maken.  En grote delen liggen nog steeds onder een metersdikke laag vulkaanas. Dat moet in de toekomst nog uitgegraven worden door archeologen.

Was een reconstructie 🤔

Tegen 12.00 uur werd het wat drukker maar nog steeds heel rustig.

Oud 🤣

We bekijken ook de arena's van het stadje. Mooi maar die van Epidavros in Griekenland wint hoor. Die krijgen we nooit meer van ons netvlies. 👁👁. Net na de middag zijn we terug naar de camping gegaan. De zon scheen best warm en die kwam na de middag op de camper.  En daar zat Rex in. We willen geen gestoofde hond natuurlijk. We wandelen naar de supermarkt🛒 dus vanavond geen pizza maar Hollandse kost. We lezen wat en doen verder niks meer 📚.

Lekkere bankBankzakenRust

Op zaterdag gaan we de vulkaan Vesuvius beklimmen.

De Vesuvius

Via de receptie van de camping hebben we een busje geregeld dat ons zo hoog mogelijk gaat  brengen.

Vesuvius

De tickets voor de toegang worden ook netjes geregeld dus nergens zorgen over. Om precies 10.00 uur worden we opgehaald. Eerst de corona app laten scannen, anders mogen we niet mee. Rex mag zowiezo niet mee dus die moet op de camper passen. Nog best wel een ritje naar boven, door dorpjes en over de tolweg. Eenmaal boven worden de tickets gescand en kunnen we aan de beklimming beginnen.

BerggeitVesuvius wandelpad

Valt best mee. In 25 minuten staan we boven. Daar staat een gids ons op te wachten. Dit was in de prijs inbegrepen. Hij vertelde enthousiast en bevlogen allerlei verhalen over de vulkaan. Interessant 👍

Uitleg door gids

We konden echt over de rand van de krater wandelen. 300 meter diep. Er stond wel een hekje voor hoor 😁.

😁 👍👍😁FascinerendWat een gat!

Onze taxi ging om 12.40 uur weer terug en we moesten nog een beetje doorlopen om op tijd weer op de parkeerplaats te zijn. Al met al een hele leuke excursie. Zeer de moeite waard.

1. Eva:
    20 november 2021
    Wow, indrukwekkend hoor. Weer een bestemming voor op het lijstje ;)
  2. Wilma Lauwers:
    20 november 2021