Donderdag, 25 november

25 november 2021 - Aiole, Italië

Het heeft de hele nacht geregend! Wat is dat nou?? Zijn we niet gewend🌧 Gelukkig is het droog als we na het ontbijt de klim maken naar de oude abdij op de heuvel. Mooi oud gebouw met een gemetseld koepelplafond. Toch bijzonder hoe ze dat honderden jaren geleden voor elkaar kregen zonder waterpas ed. Zo strak gemetseld. Vakwerk.

Ze deden het luid en duidelijk

Daarna wandelen we door een rivierbedding naar beneden naar de ruïne van de oude abdij. Theo moet halverwege ineens poepen. Tja, dan maar in de berm. Er is hier toch niemand, alleen de fotograaf 🤣.

🤣🧻

Zo, dat lucht op. 🤸‍♂️

Dat lucht op

We lopen nog een rondje rond de ruïne maar hebben geen zin in het museum

ImposantMooi doorkijkjeGoed kijken: camper

en gaan weer naar de camper. Bakje koffie en dan vertrekken we weer. Het regent niet meer, wel bewolkt en heel af en toe een zonnetje. We rijden naar Pienza, daar is een camping van een oud Italiaans echtpaar, zo schattig op hun website. Daar gaan we eens kijken. Onderweg weer mooie dingen te zien.

RustgevendDonkere luchten

Mooie heuvels

Ook al schijnt de zon niet, de kleurschakeringen en het licht blijven bijzonder. Als we bij de camping aankomen komt de oude eigenaar naar buiten gestrompeld. We herkennen hem van de site. Aaahhh, hij is gesloten! Hij is op de camping aan het werk met zijn vader. Uhh, die vader moet dan toch wel minimaal 120 jaar oud zijn 🤔. En dat op internet staat dat ze altijd geopend zijn? Nee, dat zijn oude berichten, ze zijn gesloten. We konden niet boos op hem worden, het was een schatje. Hij kletste graag en hij vond het ook jammer, hij hield erg van Hollanders. 😁 Nou, daaag. Misschien tot nog eens.  We zoeken een plekje op park4night en vinden 8 kilometer verderop een prima camperplaatsje.  Met gratis stroom en water. Mooi. Kunnen we ons electrisch kacheltje aandoen vanavond. We maken kennis met de bewoners van 2 campers die hiet zowat permanent staan. Jongelui. Héél aardig en vriendelijk.  Gezellig. We lopen nog een ronde van een uurtje door de bossen.

Oude kastanjeboomDikke kastanjeboom

Dan begint het te regenen en nestelen we ons bij de kachel.

Halve kracht is voldoende

Lekker eten gekookt terwijl de regen gezellig op het dak tikt. We bekijken de landkaart eens. Als we naar huis gaan, hoe gaan we dan rijden? Het is nog moeilijk te overzien. We hakken het in stukjes. Morgen gaan we eerst op zoek naar een 300 jaar oude eik hier ergens 50 kilometer vandaan. Daarna zetten we koers richting Mandello. Lijkt ons wel vet om met de Iveco voor de poort van de Moto Guzzi fabriek te staan. En daarna zien we wel weer. Ligt ook aan het weer. Wat we beslist niet willen is met de Iveco in de bergen in de sneeuw te moeten rijden. We hebben weliswaar sneeuwkettingen bij, maar die gebruiken we liever niet. We gaan het zien.

1. Cor en Nell:
    25 november 2021
    Jaa helaas komt er ooit een einde aan het mooie zomerweer maar jullie hebben toch maar mooi daarvan kunnen genieten tijdens het reizen en het beleven van alle bijzondere ervaringen en het zien van alle juweeltjes in andere culturen. Geniet er nog maar van. Hier worden de truien weer uit de kast gehaald.
    Groetjes van ons voor jullie
  2. Wilma Lauwers:
    26 november 2021
    Hoi. Hier nu weer zonnig maar ook wel een vest aan overdag. De avonden worden koud. We komen langzaamaan naar huis. Misschien nog een warme jas kopen voor de terugreis 🤭