Dag 23. Banjul

12 november 2018 - Banjul, Gambia

We hebben weer Wi-Fi!!! Dus even bijpraten. Vandaag is de veiling geweest!! Wat een circus.  Geweldig. Gisteren avond de auto laten wassen. Op de Afrikaanse manier. Dat wil zeggen: in het halfdonker in de jungle  2 mannen met een emmer water en een todje die de buitenkant "wassen". De binnenkant deden we zelf. En ach, het resultaat was best oké.  De inhoud van de auto naar de hotelkamer gesjouwd en uitgezocht wat we mee naar huis wilden nemen en wat er achter kon blijven. Jezus, wat hadden wij veel spullen bij. Dus maar heeel veel weggegeven: tent en stoelen en tafeltje en bijna alle kleding en boxen en koffie en filters en eten en handdoeken en zaag en paraplu en deken en schoenen en en en. Tja, we moeten terugvliegen met max. 2 tassen dus dat is een uitdaging. Maar wel gelukt. We zaten in een slecht hotelletje aan het strand. Warm, stoffig, vies, nauwelijks water uit de kraan, oud brood als ontbijt. Kortom, niet geweldig.  Maar goed, na 2 nachten zijn we vanmorgen om 9.00 uur naar het stadion gereden waar de auto's werden geveild. En daar was het druk. Auto aangeprezen bij de belangstellenden. We hebben goed ons best gedaan. En toen begon de veiling. Auto voorrijden en een veilingmeester regelde de rest. Hartstikke leuk én spannend voor de 20 teams. Onze Feroza leverde 2254 euro op!! 🤛. Dat is een super goed resultaat. We waren er blij mee. In totaal was de opbrengst van alle teams 38.000 euro. Super! Voor de aanschaf van de solarkits. Theo en ik moesten wel een traantje wegslikken. Daar ging onze geliefd jeepje. Maarr de man die hem gekocht heeft samen met zijn vader was er heel erg blij mee. Heb er een mooie foto van.

Na de veiling (in de bloedhitte) zijn we met John, Monique,  Marco en Eva naar een 5 sterren hotel gereden en hebben we onze intrek genomen in een grote, schone kamer mét airco. Wat een luxe!! Eva en Marco zijn zojuist vertrokken naar het vliegveld. John en Monique vertrekken dinsdagochtend  en Theo en ik pas vrijdag.  Nog even een paar dagen tot rust komen en alles even laten indalen. Heerlijk. Ga nog even proberen wat video's te uploaden maar dat lukt vaak niet. Doe mijn best. Tot later