Zaterdag, 23 oktober

23 oktober 2021 - Delphi, Griekenland

Theo liep gisteren nog een rondje met Rex over de immense parkeerplaats. Komen er ineens 5 honden aangeblaft, waarvan er één grommend op Rex afvloog. Haha. Kom niet aan ons hondenkind want dan verlies je de strijd. Theo gooide een steen recht op de kop van dat zwarte gevaarte en Rex had een goede dag, want die beet ook van zich af. Waarop de bende weer afdroop en Rex en Theo met een grote smile op hun gezicht weer camperwaarts keerden.  Later op de avond moest Rex nog een keer plassen. Theo ruilde zijn slippers om voor de zware bergschoenen, stak zijn zakken vol stenen en nam óók nog een stuk ethyleenslang mee. Gewapend alsof ze de Griekse oorlog gingen voeren vertrokken mijn mannen. Haha. De honden hadden geen zin in nog een bult op de kop en bleven op afstand. 🔝 Heerlijk geslapen vannacht. Tussen de vrachtwagens die af en aan rijden om een hap te eten bij het restaurantje. Gelukkig geven we daar helemaal niks om. Leg ons langs de startbaan van een vliegveld en we slapen. Dat is wel gemakkelijk.  Het kan ons ook niet schelen of de camper scheef staat (dat komt vaak voor 😄). We leggen de hoofdkussens aan de hoogste kant en gaan liggen. Soms rollen we wel een beetje naar links, tegen de achterdeuren, en soms gaat de zwaartekracht richting "uit", maar we zijn er nog nooit uitgerold hoor. Theo ligt er als een soort van drempel voor.

We rijden een prachtige brede weg naar Delphi. Zie filmpje

Je blijft kijkenUitzicht en koffie

Ook wel eens lekker om ontspannen en relaxed te rijden. Kan de chauffeur ook eens rond kijken.  135 kilometer en we waren om 13.00 uur op de plaats van bestemming. We zoeken een camping mét wasmachine. Het is weer zover. We kunnen best een paar dagen met dezelfde kleren rondlopen maar het is warm en dan is het wel lekker om een fris shirt aan te trekken.  Dus moet er gewassen worden. Handwas is voor noodgevallen, een wasmachine voor luie vakantiegangers 🙂. We vinden een mooie camping boven in de bergen én een plaatsje aan de rand zodat we prachtig uitzicht hebben over het dal, over de bergen én over de zee.

En mooi weerNiet slecht ✅Camping Delphi

Bofkonten, dat zijn we! Het is bloedheet.🌞 Stoelen uit en pilsje in.⛱

RelaxVoetjes omhoog en genieten maar

Dan het wasje, ophangen, droog in een paar uurtjes en hop weer in de kast. Zo, de huishoudelijke taak voor deze week kan van het lijstje. Klaar!

Volgende project: mijn haar verven. Na een paar weken verschijnt er een grijze rand aan de haargrens. Snap het ook niet. Kan de leeftijd toch niet zijn⁉️ Theo stort zich vol overgave op het kappersvak.

Kapper Theosos

Haha, hij deed het super, alleen had ik een nieuw kleurtje en dat pakte vuurrood op het grijze gedeelte. Oei. Nou ja, wij moeten er om lachen en niemand kent ons hier dus ach. Doe er morgen wel een sjaaltje om. Vervaagt vast wel een keer.

Op de camping lopen schildpadden rond. Hoe grappig.

Schildpad

We wisten niet dat dat in Griekenland normaal is. Weer wat geleerd. Morgen gaan we naar Delphi wandelen. We hebben gehoord dat Rex niet binnen mag. Zeker bang dat hij tegen de zuilen piest.  Het is een wandeling van 5 kilometer dus goed om te doen. Als we niet binnen kunnen gaan we maandag met de camper terug. Kan Rex wel even een slaapje doen in de camper terwijl wij de oudheden bezichtigen.  🏛🏛🏛

Vanavond weer zo'n prachtige lucht.

Nog maar een zonsondergang

DSC01577

Nog even wat op de gsm bekijken en dan is de dag weer om! We vervelen ons geen minuut. De dagen vliegen voorbij. 🛩🚀🛸

1. Cor en Nell:
    24 oktober 2021
    Ben benieuwd hoe jullie het orakel van Delphi vinden .
    Geniet ook nog maar even van de lekkere temperaturen.
    Hier is het koud en vaak nat. Herfst dus maar dat hoort er hier gewoon bij.
  2. Wilma Lauwers:
    24 oktober 2021
    Het is wel lekker natuurlijk dat het warm is maar de 4 seizoenen zijn óók bijzonder.
  3. Ludo Lemmens:
    24 oktober 2021
    Wauw, wat een mooie foto`s en die Theo, die is weliswaar van alle markten thuis, . en de baard staat hem hartstikke goed, . Menige Griek zal er jaloers op zijn. Groeten .
  4. Wilma Lauwers:
    Haha, allemaal waar! ❤