Vrijdag 22 oktober

22 oktober 2021 - Neos Palamas, Griekenland

Tanden poetsen en gáán 👍. We vertrekken en laten dit heerlijke plekje achter, op naar het volgende..

Tanden poetsen ✅

Heerlijk rustig plekje

We gaan aan de andere kant het schiereiland weer af. We klimmen en klimmen weer hoog door de bergen. De weggetjes zijn erg smal. We komen 4 Franse off road jeeps tegen. Gelukkig is er net een halve meter méér ruimte en past het net. Ik hang een beetje tegen Theo aan, bang dat we van de weg kantelen 🤣

Past nét 😯

We rijden en rijden en klimmen en klimmen. We komen heel veel aardverschuivinkjes tegen en modder op de weggetjes. Nog van vorige week toen Griekenland getroffen werd door noodweer. We komen  bij een punt waar de weg een stuk afgebrokkeld is. Voorzichtig laveert Theo de camper langs het gat.

Noodweer geweest vorige week

Hier konden we nog net langs

Dertig meter verderop houdt het dan toch echt op: hier helpt goede stuurmanskunst ons echt niet verder!

Dit gaat écht niet lukken

Op dit smalle stukje kan Theo de auto keren, 15 keer 10 cm vooruit, en 15 keer 10 cm achteruit steken, en we staan weer richting 1e gat in de bocht. Blij dat we hebben kunnen draaien.💪👏 Er stopt nog een auto en we vragen hoe we nu verder moeten? Hij wijst een beetje en roept wat dorpjes, hup daar en hup zo. Oké,  dankjewel 🤔. We zoeken ons een weg en na een tijdje hebben we weer een "doorgaande" "weg" gevonden. Het is werkelijk prachtig hier. Zo onmetelijk ver kunnen kijken. Berg over berg over berg. Als we hoog zitten kun je hier ook merken dat het herfst wordt. Blaadjes vallen en bomen verkleuren

Prachtige vergezichtenDikke bomen, oude huisjes

Herfstkleuren

Als we Volos bereikt hebben na 67 kilometer en 4,5 uur later 🙄 gaan we eerst even naaaarrrrr de Lidl.  Jaja, die hebben ze hier ook. We slaan flink in.  Dan hebben we weer wat voorraad voor het geval dat.... Daarna rijden we richting Delphi. Dat halen we niet vandaag maar we vinden wel een slaapplekje ergens. Eerst rijden we nog een paar uur in een enorme vallei,🚜🚜 vol met katoenplanten, tomatenvelden, olijfbomen om uiteindelijk weer de bergen in te rijden.🌄 Het wordt al wat later en als we gaan tanken en er een enorme parkeerplaats bij is én een restaurantje besluiten we dat we hier blijven. We vragen in het restaurantje of het oké is als we overnachten op hun parkeerplaats. Géén probleem!! We bestellen een biertje en bekijken het menu. Lekker: vis, aardappelen en groenten. We bestellen en eten met smaak. Lekker makkelijk. Nu zitten we in de camper.  Beetje lezen, 📖verhaaltje schrijven🖊, foto's uitzoeken📸 Theo bekijkt de binnenkant van zijn oogleden even💤💤

1. Paul Buijvoets:
    22 oktober 2021
    Super verhaal Wilma, top. Kan me helemaal inleven in jullie trip. Nog een goed vervolg.
  2. Wilma Lauwers:
    Dankjewel Paulus. Leuk dat jullie meereizen ❤
  3. Eva:
    22 oktober 2021
    Da's pech... Weg weg... Hahaha, wat een avontuur weer!
  4. Wilma Lauwers:
    23 oktober 2021
    Kun je wel zeggen ja. Best heftig. En dan zijn een aantal dorpjes ook meteen afgesneden va de buitenwereld. 😯
  5. Lijn:
    Genieten ❤️
  6. Wilma Lauwers:
    Doen we hoor 🥰
  7. Ludo Lemmens:
    23 oktober 2021
    Leuk om jullie avonturen te lezen, geniet er met volle teugen van. En wat heb jij een ongelofelijk talent om deze verhaaltjes te schrijven! ❤
  8. Wilma Lauwers:
    23 oktober 2021
    Haha, nou, dat zal wel meevallen met dat talent. 🤣🤣. Maar fijn dat je het leuk vindt. 😄
  9. Wim In 't Veld:
    23 oktober 2021
    ....en ook nog het talent om mooie foto's te schieten. We blijven jullie volgen.
  10. Wilma Lauwers:
    23 oktober 2021
    Is leuk! We zitten op camping Delphi. Géén opstapje te bekennen, gevraagd bij de receptie. De goede man weet van niks maar Theo vertrouwt hem niet. Denkt dat hij het wel weet. Op welk plaatsje stonden jullie?
  11. Pink:
    23 oktober 2021
    Net thuis, lees ik alle verhalen vanaf jullie vertrek een maand geleden …. Ik krijg nu al weer zin om te vertrekken. Wat een heerlijke reis !!! Doe voorzichtig xx
  12. Wilma Lauwers:
    23 oktober 2021
    Jullie hadden het ook leuk gehad heb ik gelezen. Leuke foto's ook. Koop een campertje en ga mee!!
  13. Annelies Leon:
    23 oktober 2021
    Weer een hoop avonturen voor de vakantiegangers……
    Genoeg beleefd de laatste weken.
    Doe voorzichtig en geniet er van.
    Groetjes Annelies en Leon
  14. Wilma Lauwers:
    23 oktober 2021
    Dat doen we zeker! We zijn nu in Delphi. Gaan morgen die oude tempels enzo bekijken 👍
  15. Paul H:
    Mooie reis weer👍
  16. Wilma Lauwers:
    23 oktober 2021
    Zeker. En we zijn nog niet klaar hoor! We hebben geen echte planning. We doen zo maar wat 🙂. Héérlijk 👍