Dinsdag 26 oktober

26 oktober 2021 - Lechaio, Griekenland

We reden gisteren in Delphi weg rond 14.00 uur. Richting Athene.  Mooi door de bergen. Het waaide hard maar het zonnetje scheen ook, dus het was prima weer om te rijden. Na 120 kilometer vonden we een mooi plekje aan zee. Vlakbij Aluki. Doodlopend weggetje met aan het einde parkeerplaats aan het strandje.

Leuke slaapplaats 👍

We waren een beetje moe van het Delphi gebeuren en waren blij dat we zo'n mooi plekje hadden gevonden

Rex zoekt contact

Uitzicht!

Vandaag gingen we weer vrolijk op pad. De hele dag gereden: 124 kilometer verder. Geeft niks. Het gaat nu eenmaal niet snel met die hoge bergen op en af. Onderweg komen we door gebieden waar hevige branden zijn geweest. Sommige huizen hebben het gered, een aantal ook niet. Maakt altijd indruk, die afgebrande gebieden.

Grote gebieden zwart geblakerdZonde

Van hoog naar de zee zwarte bomen

We lunchen aan zee, natuurlijk! We vinden het altijd leuk om aan het water te staan.

Mooi!

We rijden rustig aan en genieten van alle mooie beelden op ons netvlies.

Je blijft kijken, verveelt nooitLoslopend varken🐷🐖🐽Veel blauwen

Citroenen

We stoppen na 125 kilometer op een puntje van een baai. Vuurtoren en archeologische site en magnifiek uitzicht. Er komt een man naar ons toe, een Duitser, getrouwd geweest met een Nederlandse en nu woonachtig in Griekenland. We krijgen uitleg  in het Nederlands, over de archeologische vondsten hier. Interessant. We wandelen naar de vuurtoren waar nog een kleine krater van een vulkaan te zien zou zijn maar die kunnen we niet vinden. We hebben ook niet héél goed gezocht. Smalle paadjes boven langs diepe kliffen. Uitkijken dus. We gaan nogeven buiten zitten in het zonnetje. We komen tot de ontdekking dat we aan de andere kant van de baai ons slaapplaats van laatste nacht kunnen zien. 🤣

1 dag rijden van pijl naar pijl

1. Wim In 't Veld: