Maandag 25 oktober

26 oktober 2021 - Lechaio, Griekenland

We zijn vandaag naar het archeologisch  museum en het daarbij behorende buitengebeuren van Delphi geweest. We parkeerden de camper zowat voor de ingang, Rex moest de boel bewaken, én hij mocht niet binnen. We kochten een ticket en Theo moet nog terug naar de camper want zonder inentingsbewijs covid kwam je er niet in. Ook het mondkapje was verplicht.  We vonden het museum indrukwekkend! Wow, Wat een kunstenaars/beeldhouwers/architecten waren het in vroegere tijden. Werkelijk prachtig. Je kijkt je ogen uit, vol verbazing en bewondering. Ik ga wat foto's plaatsen zonder commentaar. Spreken voor zich 🙂

Groot bronzen beeld ❤Niet te geloven!Zo veel te zien!Dit vind ik zo knap gemaaktTopstukIndrukwekkend🤣

Alles goud wat er blinkt

We hebben er heel lang rondgekeken en toen naar het archeologische veld. Óók indrukwekkend. Hoe hebben ze het voor elkaar kunnen krijgen!

Kunstig gemetseldLettertjes van een halve centimeter hoog!Alles marmerStapelstenenNog veel intactKnap hoorTempel van apollo5000 zitplaatsen

Goed plekje hadden ze uitgezocht vroeger

We zijn er moe van. Het was veel klimmen maar de moeite waard. We eten nog een broodje en gaan dan terug naar de camper. Het zonnetje is gaan schijnen en we willen Rex niet laten stoven. 🥰

1. Eva:
    26 oktober 2021
    Zo, mooi zeg!
  2. Wilma Lauwers:
    26 oktober 2021
    Ja, het is prachtig. Mooie natuur. Mooie oude dingen 👍
  3. Liesbeth:
    27 oktober 2021
    Prachtig! Echt indrukwekkend wat ze toen konden!
  4. Wilma Lauwers:
    27 oktober 2021
    Ja, onvoorstelbaar hè. En dat zonder machines. Slimme mensen zijn dat geweest! 👍
  5. Cor en Nell:
    28 oktober 2021
    Inderdaad heel indrukwekkend. En dat jullie daar nu in levende lijve rond hebben gelopen door een stuk Griekse geschiedenis.
    Heel bijzonder
  6. Wilma Lauwers:
    29 oktober 2021
    Zeker bijzonder. Maar zo is er om de 10 kilometer wel iets te zien of te bekijken. We waren er wel klaar mee tot we bij iets geweldigs uitkwamen. Volgt nog.