Maandag, 15 november

15 november 2021 - Marina di Camerota, Italië

Als we vanochtend wakker worden is het eerste wat Theo zegt: "vandaag is het drie jaar geleden dat onze Jan is overleden". We waren toen in Gambia, ver van huis, en we zullen die zwarte dag nooit vergeten. Je broer verliezen, niet verwacht, nooit meer zien 😥😥. Met liefde denken we aan hem terug❤

We gaan rijden. Hebben een moeilijke route langs een kustweggetje uitgestippeld. We genieten ervan. Door de bergen, door prachtige dorpjes met links áltijd de zee. Soms met strandjes, vaak met grillige rotsen en heel veel baaien.

Een van de vele baaien

Het schiet voor geen meter op, de weg is vaak slecht, maar dat geeft niet.

Dorpje onderweg

We blijven kijken. We komen door olijfgaarden waar zwarte olijven worden geoogst. De groene olijven worden geplukt/eruit geslagen met stokken. Als je ze laat hangen worden ze zwart en vallen ze er vanzelf uit. Onder iedere olijfboom liggen grote netten om de zwarte olijven te verzamelen.

Zwarte olijven

Rond 14.00 uur houden we het voor gezien. Het laatste stuk lijkt wel een kermisattractie, zoveel bochten.

Bijna draaierig van 🤭

Het is mooi geweest. De hele dag was het bewolkt en nu breekt de zon door. We zetten de camper aan het strand op een grote parkeerplaats in het gezellige dorp.  We gaan wandelen, even die luie benen in beweging. Mooi dorpje hoor. Met grotten (gesloten), leuke straatjes en een haventje met een beschermheilige van de zeelui, mét led verlichting!

Beschermheilige van de zeeluiMooie kleurenWedergeboorte

Vanaf het strand gemaakt

We zien ook hier weer grote cactussen én een wel heel bijzondere boom. Het is een ficus? met prachtige wortels. Heel mooi en fascinerend.

Grote cactus 😯Ficuskamerplant bij ons 😁Wortels!

Ficusblad

15 november 2021
    Je bent lief. 🥰
  3. Jeanne:
    16 november 2021
    Theo Wilma zo’n lange vakantie fijn,fijn om te horen dat jullie aan ons gedacht hebben . Het blijft moeilijk maar heel erg bedankt , geniet er maar van .en niet te gevaarlijk doen .groetjes 👍👍😀😃
  4. Wilma Lauwers:
    16 november 2021
    Natuurlijk denken we aan jullie ❤. Blijft verdrietig. We zullen voorzichtig zijn. Liefs.
  5. Ludo Lemmens:
    16 november 2021
    Theo en Wilma, koester de mooie herinneringen aan Jan, neem de mooie indrukken van Italië mee in jullie reis. Gave foto`s . Groetjes Ludo en Maria
  6. Wilma Lauwers:
    16 november 2021
    Doen we hoor! De zon schijnt en we zitten op het strand. X