Zondag, 14 november

14 november 2021 - Cetraro, Italië

We rijden vandaag een route dwars door de laars van Italië naar de andere kant naar de kust.

Jut en Jul on tour 😁

Niet zo snel mogelijk maar via allerlei omwegen omdat we de kronkelweggetjes opzoeken. Prachtige wegen door de Appenijnen.

Echt zuidelijk beeld

En mooie dorpjes!

Zoooo bijzonder mooi!

Schitterende natuur met een paar diepe kloven. Onverwacht mooi. De herfstkleuren zijn prachtig.

HerfstIn de wolken

Om half vier zoeken we een plaatsje om te overnachten via de app park4night. Het is nog zo'n 25 kilometer. Dat is goed te doen vóór het donker wordt ware het niet dat de weg afgesloten is en we via een klein bergweggetje verder moeten. Het parkeerplekje ligt aan de kust en net ná een prachtige zonsondergang,  die we vanuit de bergen zien, arriveren we op de plaats van bestemming.  We ploffen op een bankje met een drankje en genieten nog even van de rood gekleurde lucht.

Nog even genietenBlijft mooiAvondroodFijne dag gehad

We staan vlakbij een gezellig restaurantje en gaan daar lekkere pizza en tiramisu eten.

Wij willen pizza

We moeten wel eerst onze corona app laten scannen anders mogen we niet binnen. Gelukkig werkt die hier ook perfect ✅ We doen mee aan een loterij in het restaurantje en ik win een pizza!

Gewonnen!Mijn prijs

We nemen hem mee naar de camper, morgen als lunch? We halen Rex op en wandelen nog een rondje door het dorpje. We zien een metershoge cactus, bijzonder!

Mega cactus

Morgen willen we langs de kust omhoog, richting de vulkaan de Vesuvius en Pompeii bij Napels.

1. Toosje Dekkers:
    15 november 2021
    Ook al zo mooi!jullie hebben veel te verwerken😁genieten overal….
  2. Wilma Lauwers:
    15 november 2021
    Ach Toosje, het is zo fijn om zonder plan rond te trekken. Het échte warme weer is nu niet meer dagelijks normaal. Maar nog altijd 20 graden 👍
  3. Eefke:
    15 november 2021
    Jullie gaan ons veel te hard! Hadden gedacht jullie nog wel ergens in Griekenland te zien. Wellicht in Italië dan!
  4. Wilma Lauwers:
    15 november 2021
    Nou, dat kwam omdat jongste zoon met vriendin on de hak van Italië op vakantie zijn en we ze heel graag wilden zien. Wij gaan via Pompeii en de Vesuvius stilletjes aan richting huis. Blijf zolang mogelijk in Griekenland!
  5. Cor en Nell:
    15 november 2021
    Yeah, ook in Italië komen veel bijzonderheden op jullie pad.
    Prachtig !! En genieten maar weer.
  6. Wilma Lauwers:
    Doen we. Altijd beetje wennen aan een ander land. Maar tot nu toe 👍
  7. Eefke:
    15 november 2021
    Dat verklaart, Waarom moeten we zo lang mogelijk in Griekenland blijven. Hadden namelijk ook het idee om binnenkort naar Italië te gaan. Eind december willen we terug in Nederland zijn.
  8. Wilma Lauwers:
    15 november 2021
    Nou, Italië is ook mooi zodra je uit die hak weg bent. Maar het is hier niet zo'n mooi weer en niet zo relaxed als in Griekenland. Maarrr, vooruit, we zijn hier nu 1 week en het wordt steeds beter. 👍😁. Het went 🤣