Richting Slovenie

22 september 2021 - Merklingen, Duitsland

Dag 1 we vertrekken om 11.00 uur vanuit Bladel. Theo is eerst nog aan het prutsen met de start accu's . Uiteindelijk heeft ie de boel weer aan de praat en we rijden over de Duitse autobahn richting Slovenië.  Dat schiet goed op, het is helemáál niet druk. Ook geen files. Heerlijk. Tegen 17.00 uur gaan we tanken en eten meteen een hapje. We rijden nog een paar uurtjes door. We willen deze saaie rit zo snel mogelijk achter ons laten. Als het donker begint te worden zoeken we een slaapplaats. We zitten ter hoogte van Stuttgart.  We vinden een plek vlakbij een visvijver in een bos. Beetje vreemde parkeerplaats.

Vreemde parkeerplaats

Héél véél auto's en uit de bossen komen steeds wat mannen alleen.  Nou ja, als ze ons maar met rust laten 😂. We drinken nog wat en liggen om 21.00 uur in bed. We slapen niet zo goed.  Vaak wakker, nog wat nachtelijke bezoekers, en om 7.00 uur staan we op. We feliciteren Rex met zijn 3e verjaardag

Hiephiephoera Rex 3 jaarrex kijkt een beetje zielig

Hij wilde graag een feestje met de kindjes.  😥

😂🎈🎈🎈🐕🐕🐕. We maken ontbijt en poetsen onze tanden. Om 8.30 uur kunnen we vertrekken. Tenminste, dat had gekund als de auto had gestart 🥴. Niks, de startaccu's doen niks. Zo dood als een pier. Tsss. Theo start de auto via de boord accu's. Brrmm, lopen. Ik zoek een automaterialen zaak en 10 km verderop staan we bij de winkel. Een vriendelijke meneer loopt mee naar buiten en meet de accu's door. 25 volt, niks aan de hand. Vreemd. We overleggen en besluiten het nog even aan te kijken. We kunnen altijd weg mbv de boord accu's dus we vervolgen onze weg. In Oostenrijk gaan we van de snelweg af en zoeken ons een weg tot we bij een kleine camping aankomen. Het lijkt ons slim om een beetje in de bewoonde wereld te overnachten voor het geval we morgen weer accu problemen hebben. We drinken een biertje in de zon. Morgen wordt het hier weer prachtig weer vlgs de super aardige eigenaresse van de camping. Je kunt hier mooi wandelen dus we blijven 2 nachtjes. We hebben tenslotte vakantie!

1. Mike:
    22 september 2021
    25 volt maar is er nog wel genoeg vermogen?
  2. Wilma Lauwers:
    22 september 2021
    Dat weten we nog niet. Gaan we morgen uitzoeken. Thanx.
  3. Cor en Nell:
    22 september 2021
    Hoop inderdaad dat de camper genoeg power houdt en jullie tweetjes een overdosis aan plezier. Want daar is vakantie toch voor, hé.
    Maak er maar weer iets moois van.
    We lezen het wel weer
  4. Wilma Lauwers:
    22 september 2021
    Ach, dat komt wel goed. Accu's verkopen ze overal hè! X
  5. Toosje Dekkers:
    22 september 2021
    O wat heerlijk om zo te kunnen vertrekken. Maar zien hoelang en waarheen.
    En je hebt handige Harrie dus komen jullie er wel met die leuke camper.
  6. Wilma Lauwers:
    Haha, da's allemaal waar Toosje 👍
  7. Annelies:
    22 september 2021
    Oops, klinkt als een probleempje dat wij ook gehad hebben. Ben benieuwd wat bij jullie de oorzaak is.
  8. Wilma Lauwers:
    Ik ook. Komt goed hoor. 👍