Vrijdag 29 oktober

29 oktober 2021 - Leonidio, Griekenland

Opgestaan met een mooie zonsopkomst

ZonsopkomstNou, ik neem de opmerkingen over oude stenen terug. Gisterenochtend zijn we naar de grote arena in Epidavros gereden. Geen verwachtingen van.... Nou, wat we daar zagen! Een enorme arena met 14.000 zitplaatsen, gebouwd in de 4e eeuw vóór Christus. Dus heeeel lang geleden. Onvoorstelbaar! Op de middenstip droegen bezoekers gedichten voor, zongen een liedje of klapten in hun handen. Als je dan helemaal bovenin ging zitten kon je álles horen, alsof ze met een microfoon stonden. De arena is beroemd om zijn akoestiek. En terecht. We vonden het zo geweldig!! Ik kreeg er zelfs tranen van in mijn ogen. Echt waar! Nog nooit zoiets indrukwekkends gezien. We hebben ervan genoten ❤HappyIndrukwekkendGenietenIndrukwekkendNog even door de archeologische velden daar gelopen. Groot complex geweest! Nog wat oude stenen bekeken

Herstelwerkzaamheden mét behulp van...

De entree was gratis vandaag 🔝. Toen we verder reden viel het op dat de winkels gesloten waren en het heel erg druk was op straat. Vooral de terrasjes en restaurantjes bomvol.  Bleek het een nationale feestdag te zijn. Ochi-dag.

Ochi-dag

We rijden verder naar beneden  spreken onderweg een Nederlandse Luxemburger. Die wist een leuke camping. Oké.  Gevonden! Heerlijk even relaxen. Camper poetsen, wasje draaien. Boekje lezen. Stukje wandelen. We zitten bij Leonidio. Beroemd om de aubergines mét streepjes. En er wordt hier veel geklommen langs hoge riffen.

Vandaag is Vajen jarig. Vijf jaar alweer. We hebben een langzalzeleven liedje gezongen in de grote arena in Epidavros en er een filmpje van gemaakt voor Vajen. Haha , schaamteloos tussen de toeristen. We kregen zelfs applaus. Maar dat was vast niet voor onze zangtalenten 🤣. Ik denk meer voor onze durf, vanwege onze zangkwaliteiten. Of het gebrek daaraan eigenlijk. Maar uit een goed hart en Vajen vond het leuk aan het snoetje te zien.

Vajen 5 jaar 🍰

1. Marie-Janne:
    29 oktober 2021
    Ook op de foto is het indrukwekkend!
    Dan maakt het in het echt vast nog veel meer indruk. Helemaal als je bedenkt dat het in de 4e voor Christus is gebouwd. Inderdaad niet voor te stellen!
  2. Wilma Lauwers:
    Het is gewoon fantastisch ! ❤
  3. Eva:
    29 oktober 2021
    Zo hé, echt heel indrukwekkend. Ben toch wel benieuwd hoe jullie gezang klonk ;-)
  4. Wilma Lauwers:
    29 oktober 2021
    Zo mooi! Ik bedoel dat theater hè, niet de zang. X
  5. Eva:
    29 oktober 2021
    Heb het filmpje gevonden, hahaha, super stoer!
  6. Wilma Lauwers:
    29 oktober 2021
    Nou, alles voor over om ons kleinkind een leuke felicitatie te bezorgen 🤣
  7. Christel Helsen:
    30 oktober 2021
    Ja, mooi is dat he, het vernuft en de grandeur uit lang vervlogen tijden mogen aanschouwen. Als kunst en kennis samenkomen... <3 <3
  8. Wilma Lauwers:
    30 oktober 2021
    Ja, je blijft je erover verbazen! ✅🏛
  9. Wim In 't Veld:
    30 oktober 2021
    Ik mis wel wel een video met jullie optreden😉
  10. Wilma Lauwers:
    31 oktober 2021
    Staat er wel bij hoor! Of zou het verwijderd zijn vanwege té erg 🤔
  11. Cor en Nell:
    31 oktober 2021
    In EEN woord GEWELDIG!! Stelletje bofkonten . Dat jullie daar “zomaar” terecht zijn gekomen en al die bijzondere ervaringen op hebben kunnen doen. Blijf maar genieten!
  12. Wilma Lauwers:
    Doen we. Het was écht prachtig. En bofkonten zijn we zeker op zulke momenten. 😄