Zondag, 31 oktober

31 oktober 2021 - Elos, Griekenland

Wat gaat de tijd snel. De laatste dag van oktober alweer! We zijn al 6 weken op pad! Lekker een paar dagen op een goede, gezellige camping gestaan.  We kunnen er weer tegen.

Vanochtend zijn we vertrokken vanaf de camping in Leonidio. We hadden van onze Griekse overburen gehoord van een prachtige route door de Parnonas kloof. Daar zijn we begonnen met onze rit. Nou, niks teveel gezegd hoor buurman, echt schitterend. ❤.

DSC01790Tada, nog een rots

We zagen ook ineens het nonnenklooster waar ik over gelezen had. Zie video.

Knap staaltje bouwenHet nonnenklooster op een randje

Hoe hebben ze dat voor elkaar gekregen? Iedere bezoeker is er welkom maar wij slaan over en rijden verder. De herfstkleuren zijn hier prachtig, fel oranje, fel rood,fel geel. Heel bijzonder.

Mooi rood  net nepHerfstkleurenHerfst in Greece

We komen door het dorpje Kosmas. Echt Griekse stijl. Smalle straatjes, pleintje, gezelligheid. Zie video. Daarna verandert het gebergte en zien we alleen nog maar sparren. Bijzonder voor de Grieken, niet zo voor ons. We rijden weer richting zee en rijden kilometers door olijfboomgaarden. Soms stoppen we even voor een oude dikke olijfboom. honderden jaren oud! Indrukwekkende stammen.

Dikke stamBijzondere stamMooie stam

We komen aan zee en bekijken drie strandjes die in aanmerking zouden kunnen komen voor een overnachtingsplek maar vinden ze niet leuk genoeg.  We hebben inmiddels noten op onze zang gekregen: Griekenland heeft mooie plekjes. Als we over de weg doorrijden zien we een geel strandje en een paar campers staan beneden. Ik stap even uit om over  de vangrail naar beneden te kijken  en het terrein te scannen voordat Theo wéér naar beneden rijdt en moeilijke keer-om bewegingen uit moet voeren óf we bijna vast zitten in het losse zand 😉. Het ziet er gezellig uit dus hup naar beneden. Er staan wel een stuk of 10 campers op de parkeerplaats aan het strand. We parkeren de Iveco ertussen en trekken een pilsje open. Op alweer een mooie dag.

1. Paul Buijvoets:
    31 oktober 2021
    Weer een mooie dag met zeker een erg mooie route op deze zeer unieke zondag de 32e oktober ??? Hou vol en stay safe met de groetjes van Paul.
  2. Wilma Lauwers:
    31 oktober 2021
    Oh oh, de klok ging terug en de dag vooruit? Zoiets? Ik heb het toch maar aangepast. Thanx ❤
  3. Eva:
    31 oktober 2021
    Dat klooster... Waarom daar?? Waren er geen makkelijkere plekjes te vinden? Bijzonder hoor.
  4. Wilma Lauwers:
    31 oktober 2021
    Haha, dat vraag je je wel af hè. Misschien dat ze dan dichter bij God zitten? Of veilig voor de mannen? Ik weet het ook niet. 🤔
  5. Eva:
    31 oktober 2021
    Hahaha, ja dat onbereikbaar voor mannen zal het wel zijn. Die wilde Grieken, hahahaha
  6. Wilma Lauwers:
    31 oktober 2021
    Nog niks van gemerkt hoor🤣. Nou las ik wel dat al die kloosters in de loop van de eeuwen regelmatig verwoest werden door bezetters. Misschien daarom op een moeilijk bereikbaar plekje?? Ik verzin ook maar wat hè 🤔
  7. Eva:
    31 oktober 2021
    Hahaha, maar klinkt best logisch inderdaad. Al een idee waar jullie naartoe gaan na Griekenland?
  8. Wilma Lauwers:
    1 november 2021
    We steken volgende week (waarschijnlijk) over naar Brindisi Italië. Willen nog graag naar Sicilië en jongste zoon Frans is met vriendin Margo 1e helft van november in de hak van Italië. Leuk als we ze even kunnen ontmoeten.
  9. Liesbeth:
    31 oktober 2021
    Weer genoten van een leuk geschreven verslag en prachtige foto's!
  10. Wilma Lauwers:
    1 november 2021
    Goed zo! Zijn jullie nog in Marokko? X
  11. Liesbeth:
    2 november 2021
    Nee, sinds 3 weken weer thuis in mooi herfstig NL. Net op tijd vóór Marokko het vliegverbod invoerde!
  12. Wilma Lauwers:
    2 november 2021
    Oohhh, dar heb ik allemaal niet meegekregen! Dus Marokko zit weer op slot. Fijn dat jullie thuis zijn. Alhoewel Marokko ook wel thuis is voor jullie 🥰
  13. Eefke:
    3 november 2021
    Heel gaaf, ook wel geïnteresseerd in die route? Van naar waar?
  14. Wilma Lauwers:
    3 november 2021
    Je bedoelt de laatste rit? Die was van (iets voor) Gytheio naar Messini.
    Of bedoel je de rit door de Parnonas kloof? Die was van Leonidio via Kosmas via Geraki naar Gytheio. Schitterend!
    Hoe is het op Kreta?