Zondag 26-9 dag 6

26 september 2021 - Slovenska vas, Slovenië

De nieuwe accu's werden gisteren morgen om 8.10 uur bij onze camper afgeleverd door een monteur van de garage.  Wat een service. Theo ging meteen aan de slag en jawel, de motor startte. We waren nog een beetje voorzichtig met juichen maar tot nu toe geen problemen meer gehad. 👍

Tada, de nieuwe accu's

We konden éindelijk weer op pad. Drie dagen op dezelfde camping is veel, toch? We gaan richting Kroatië en dan fijn binnendoor. Maarr, dat fijn werd bijna een nachtmerrie. Door een foutje met schakelen ging de camper ervandoor op de Tauern pas met daling van 16%. En die was niet meer te stoppen. Terugschakelen, handrem, vol op de voetrem.... We gingen gewoon nog steeds te hard op een bocht af. Gelukkig geen tegenliggers en Theo heeft de camper de bocht doorgekregen, op twee wielen, en bijna van de weg af aan de linker kant. Toen aan de rechter kant bijna eraf maar de auto bleef overeind en op de weg. 100 meter verder was aan de linker kant een klein weilandje, daar!daar! en daar kon Theo insturen en stonden we stil. We hebben het eerste half uur niets gezegd of gedaan. Helemaal geschrokken. Onze engelbewaarders hebben alles uit de kast getrokken deze ronde. Daarna alle remmen gecontroleerd.  Die waren goed maar er zijn natuurlijk grenzen, ook voor onze Iveco.  Er stonden ook wel bordjes dat je terug moest naar de 1e versnelling tijdens de afdaling maar dan moet je niet per ongeluk in zijn 3e terechtkomen 🙄. Dan is er geen houden meer aan. Enfin, met de schrik vrijgekomen. En vanaf toen heeel goed opgelet met terugschakelen tijdens het dalen. We hebben een fijne luxe camping gezocht in Bled.

Avondwandeling

Koffie met wat lekkers op het terras

Camping Sobec

en een dubbele whisky tijdens het kaarten. Alles nog eens doorgenomen samen en een traantje weggepinkt. Klaar.

Vandaag zijn we hopeloos verdwaald in de bergen.

Mooie omgeving

Het werd van kwaad tot erger. De weggetjes smaller en steiler.  Bleek dat ik toch een trauma heb opgelopen gisteren. 🤔🙄 Af en toe durfde ik niet eens te kijken.  En meer dan Af En Toe heb ik geroepen "niet zo hard"🥴, terwijl Theo echt heeel rustig reed. Arme man. Deed echt zijn best ❤op een gegeven moment stonden we ergens stil omdat we gewoon niet verder konden. Komen er twee sportieve mensen aan, op van die bergfietsen. Ze kwamen uit de buurt. Die man zei dat we echt terug moesten omdat het gewoon niet zou lukken om met de camper verder te rijden. Hij wees ons welke weggetjes we moesten nemen om weer op een asfaltweg terecht te komen. En dat is uiteindelijk gelukt.

Asfalt 👍

Navigatie, Google Maps, Mapsme lieten het allemaal afweten 😥 We staan nu ongeveer 50 km voor de grens met Kroatië op een plekje in de natuur.  Morgen weer een dag. Voor vandaag genoeg geweest.

Op onze engelbewaarderop onze engelbewaarder

1. Tom en José:
    26 september 2021
    We lezen graag jullie verhalen maar van dit verhaal zijn we ook geschrokken. Gelukkig is het toch nog goed gekomen.
    Wat een avontuur weer.
    Was Rex niet van slag?
    Hopen dat de rest van de reis beter gaat.
  2. Wilma Lauwers:
    26 september 2021
    Nee, dat zijn geen leuke verhalen maar ze horen ook bij de avonturen die we meemaken dus toch maar vertellen hè. Het is niet altijd indegloria 🙄.
    Rex was heel erg kalm toen we uitstapten. Hij was natuurlijk ook door elkaar geschud maar ik denk dat hij meer onze gemoedstoestand overnam. 🥴.
  3. Christel Helsen:
    26 september 2021
    Trakteer die engelbewaarder ook maar op een dubbele whisky dan, die heeft flink werk aan jullie gehad! ;-) ;-) ;-) Take care!
  4. Wilma Lauwers:
    26 september 2021
    Wij drinken er nu een extra op onze engelbewaarder want die lust geen whisky 😂
  5. Francine:
    26 september 2021
    🙏🙏ja gelukkig een goede engelbewaarder en een ervaren chauffeur pfff.ja dat is erg schrikken.
    Theo en Wilma 🤞🤞🤞even bijkomen en een goede reis verder samen
  6. Wilma Lauwers:
    26 september 2021
    Daar heb je gelijk in. We gaan weer vrolijk verder. 😄
  7. Liesbeth:
    26 september 2021
    Jeetjemina, terwijl ik dit lees krijg ik natte zweethandjes...! Wat een avonturen! En je beschrijft het óók zo mooi, zó realistisch. Nou, even rustig bijkomen hóór!
  8. Wilma Lauwers:
    26 september 2021
    We zijn het alweer te boven hoor! Theo's race ervaringen uit het verleden hebben ons gered. ✅
  9. Annelies:
    26 september 2021
    Oohhh wat een fijne engelbewaarder.... toch maar heel voorzichtig zijn!! 😘😘😘 geniet er nog van
  10. Wilma Lauwers:
    Hoi! Ik heb 2 Anneliezen 🤔. Weet nu niet wie wie is! Help! 😄
  11. Annelies:
    Owwww annelies en leon 😄
  12. Wilma Lauwers:
    27 september 2021
    👍 nog veel plezier daar! X
  13. Eva:
    27 september 2021
    Woooow wat een verhaal. Gelukkig goeie chauffeur en is het goed afgelopen. Cheers op jullie engelbewaarder 🍻
  14. Wilma Lauwers:
    Zeker! Weer vol goede moed vooruit. 😍
  15. Ludo Lemmens:
    27 september 2021
    Goed dat je jullie engelbewaarder hadden ingepakt!! Potverdorie soms moet je ook gewoon een beetje geluk hebben. Goeie reis verder en we zijn benieuwd naar het vervolg van jullie reis, maar doe vooral voorzichtig
  16. Wilma Lauwers:
    Ja, geluk heb je nodig. We zijn al 2 dagen extra voorzichtig hoor! ❤
  17. Toosje Dekkers:
    27 september 2021
    Omg 😱 kippenvel bij het lezen maar Wilma wat n avontuur ik ben blij dat het toch iedere keer weer een goede afloop heeft. Was weer een leerproces🙃
  18. Wilma Lauwers:
    Jazeker! Altijd blijven opletten, zeker bij het dalen! X
  19. Annelies:
    27 september 2021
    Hier de andere Annelies...
    Gelukkig is alles goed gegaan... wat zouden we moeten doen zonder engelbewaardertjes!
    Verder als je verdwaalt en het niet meer weet... wij gebruiken dan de topografische kaarten die je kan downloaden via Freizeitkarte... daar staan zelfs de karren- en ruiterpaden op, zó gedetailleerd. En die kan je in de navigatie inladen. Misschien een idee?
  20. Wilma Lauwers:
    27 september 2021
    Jazeker het overwegen waard. Thanx!
  21. Marie-Janne:
    27 september 2021
    Heb net jullie verhalen van de afgelopen dagen gelezen. Ben nu helemaal bij.
    Maar Wilma, ik wist niet dat je tegenwoordig ook thrillers schrijft 😉
    Gelukkig wel met happy end dankzij de chauffeur en de engeltjes op jullie schouders 👼👼
    Goede reis verder! 😘
  22. Wilma Lauwers:
    27 september 2021
    Haha, je ziet, van alle markten thuis. Morgen begin ik aan een kasteelroman 😂😂
  23. Erna Snijkers:
    Oh nee!!!
    Gelukkig goed gekomen.
    Zou ook een stunt zijn: de meest onmogelijke weggetjes overleefd en crashen op de Tauernpas...)))🤔
    Gaan jullie je nu gedragen naar je leeftijd...😝🤣🤣🤣🤣😂?????
  24. Wilma Lauwers:
    27 september 2021
    Ja, vanaf nu gaan we ons als echte pensionadas gedragen. Beetje lui aan een zee hangen ofzo? 😉
  25. Cor en Nell:
    27 september 2021
    Holy melony wat een reis.
    Ben het met veel voorgaande schrijvers eens.
    Pas a.u.b. goed op jullie zelf en kom ooit gezond weer thuis.
  26. Wilma Lauwers:
    27 september 2021
    Haha, dat doen we hoor! We doen in ieder geval ons best. X
  27. Ludo Lemmens:
    27 september 2021
    jeetje Theo en Wilma, wat een avontuur, ongelooflijk als je het leest. Dat doet wat met jullie, . Gelukkig weer alles goed gekomen. Jullie zijn echte survivals, op naar het zonnige Griekenland. groet Ludo en Maria
  28. Wilma Lauwers:
    27 september 2021
    We zijn een beetje bekomen van de schrik hoor. Was gewoon eenmalig! ❤