Woensdag, 27 oktober

27 oktober 2021 - Palaia Epidavros, Griekenland

Na het ochtendritueel doen we eerst een rondje over de archeologische vindplaats bij onze slaapplek. Niet héél interessant,  het enige leuke om te zien is hoe de watervoorziening en opslag duizend jaar geleden geregeld was. Slim!

Oude dingen 🤣Aan de zee van korintië

Klimmen, van het paadje af

We klimmen wat over de rotsen. Theo heeft een grot ontdekt en wil er het fijne van weten.  Lichtelijk teleurstellend: je kunt er niet in verdwalen

Holbewoner

We kijken nog even in het kapelletje, er staat er een om de kilometer: gelovig volk die Grieken.

Kapelletje aan de baai

Theo nieuwsgierig, wat zit er achter dat gordijn?

Wat er ook ongelofelijk veel zijn hier: katten. Óveral. Echt overal.  Ze worden gevoerd en echt in ieder bosje staan bakjes met water en eten. Als je ergens stopt staan er zo minimaal 5 om je heen. Rex heeft het er niet zo op. Alleen als ze bang gedrag vertonen dan durft hij wel! Maar de meeste katten zijn niet bang!

Griekenland heeft miljoenen katten

Als we onze excursie hebben volbracht vertrekken we door de bergen naar het onderste deel van Griekenland.

OnderwegCactussen genoegOp het puntje "onze" vuurtoren

We passeren het kanaal van Korinthe en stappen even uit om het wat nader te bekijken. Indrukwekkend.

Kanaal van KorintheIndrukwekkend

Kanaal van Korinthe

Een kanaal "gegraven" cq uitgehakt tussen 2 zeeën.  In 1882 begonnen met de aanleg. Twaalf jaar over gedaan. Er gaan echt grote schepen door mbv een sleepboot. Het is 6,3 kilometer lang, 24 meter breed en 8 meter diep. En 79 meter hoog! Daarna rijden we door naar het kleine arena theater in Epidavros.  Ook zo'n oude opgraving. We gaan eerst de camper op een kleine camping zetten omdat we gelezen hebben dat wild camperen hier ook écht beboet wordt met 300 euro. Daar hebben we geen zin in natuurlijk. We wandelen daarna naar de arena. Tsss, een hek eromheen mét hangslot en door de spijltjes heen een teleurstellende hoop stenen. Nou, morgen nog het grote theater bekijken een paar kilometer verderop en dan houden we het voor gezien met de archeologische opgravingen 🙂. We wandelen nog wat door het dorpje. Mooi!

Wandeling door dorpje

Oude waterput

De honden worden midden in het dorp gevoerd en kunnen water drinken. We denken door een stichting ofzo. In ieder geval brokjes genoeg. 👍

Honden worden hier gevoerd en kunnen water drinken

1. Monique:
    28 oktober 2021
    Grappig om jullie reis te volgen door Griekenland, zeker 30 jaar geleden door de Peloponnesos gereden, Delphi, kanaal etc. Veel herkenning daardoor, erg leuk😀🇬🇷🏛️
  2. Wilma Lauwers:
    28 oktober 2021
    Het is vast veel veranderd in 30 jaar. In ieder geval de wegen denk ik. ❤
  3. Erna Snijkers:
    29 oktober 2021
    Mooi dat ze de honden en katten voeren. Word ik blij van. Als ze nu ook nog steriliseren word ik nog blijer😁😅🤣
    Heerlijke reis! Liefs xxx
  4. Wilma Lauwers:
    29 oktober 2021
    Zeker goed initiatief. Op meerdere plaatsen gezien.