Dag 19 naar Dakar 7 november

7 november 2018 - Saint-Louis, Senegal

We hebben vannacht heerlijk geslapen na een gezellige avond in de zebrabar. Koud bier en Franse witte wijn én gelukkig een bord eten want in koken hadden we geen zin meer. Vanochtend na 5 dagen weer onder de douche gestaan! Wat een genot! Haha. Zelfs onze touwharen zijn weer zacht geworden. Gelukkig stonken alle teams dus dan is het niet zo erg 😂. We  zitten nu nog op terrasje met een kop koffie en vertrekken om 12.00 uur voor de laatste rit naar Dakar. Die gaat 145 km over het strand en vanwege het getijde kunnen we niet eerder vertrekken. Dat is de laatste officiële etappe. Maar dan zijn we er nog niet hoor. We hebben morgen een rustdag aan het Lac Rose in Dakar en overmorgen vertrekken we dan naar Gambia waar zondag de veiling van de auto's gaat plaatsvinden. De meeste teams vliegen maandag of dinsdag naar huis maar Theo en ik vliegen pas vrijdag de 16e. We gaan nog een paar daagjes uitrusten in een strandhotel om bij te komen van alle indrukken. Verheugen we ons op maar als de rally nog langer had geduurd hadden we dat ook prima gevonden! Zo leuk om te doen. We zijn vanochtend al in St.Louis geweest om te pinnen én te tanken. Senegal is zó anders dan Mauritanië.  Veel kleuriger, vrolijker en vrijer. Mooie mensen. De vrouwen hebben prachtige Afrikaanse jurken aan, kleurig en mooi. Op de terugweg zijn we bij een schooltje onze schriften, stiften, ballonnen etc. gaan afgeven. De directeur nam ons mee een klaslokaaltje in. Honderd pikzwarte kindjes van 6 en 7 jaar in één lokaal. Drie per bankje. Twee juffen. Alle kindjes wilden een handje. Lachen. Bijzonder weer. Zo, nu gaan we vertrekken. Tot later.  Het internet is hier zo slecht dat we al dagen geen foto's weg kunnen sturen. Komen later.

1. Francine:
    Goed bezig samen!
    Respect en bewondering!
  4. Cor en Nell:
    7 november 2018
    WAT een boel belevenissen alWEER !
    Om nooit meer te vergeten.
    Geniet nog maar even saampjes. Wij genieten volop mee met jullie dank zij de prachtige verslagen( van Wilma, he).