Dag 15, dinsdag

14 juli 2021 - Kováčovce, Slowakije

Jullie geloven het vast niet meer maar er is weer iets met de camper aan de hand! Is er zondag vakkundig een nieuwe verbinding gemaakt van de uitlaat aan de motor, helemaal blij dat álles weer in orde was, blijkt die blijdschap te voorbarig. Theo keek vanmorgen onder de camper (doet ie dagelijks ter inspectie) zit er olie aan de binnenkant op de band links achter. Dat is niet goed. Wim kwam ook eens kijken: nee, dat is écht niét goed 😒😒. Dus auto op de krik en wiel eraf. Nou klinkt dat eenvoudig maar is best wel zwaar werk. Toch viel het deze keer mee, het wordt een soort van routine hè 🙄. Maar goed, lang verhaal kort: heel veel vieze smurrie olie én een oliekeerring van het wiellager kapot.  We hadden keerringen bij ons maar niet voor de wiellager. Wim ging zoeken op internet. Goede maat gevonden, drie stuks besteld (een paar op voorraad is nooit verkeerd). Met een beetje geluk komt de postbode ze hier morgen brengen, maar of dat hier in Slowakije ook zo is 🤞. Dus we moeten hier wachten maar dat is niet erg, we worden goed verwend door Ellen en Wim. Wordt vervolgd.

Het is vandaag weer bloedheet maar gelukkig staat er wel een windje. Lijkt op een föhn windje, maar geeft tóch wat verkoeling.  We gaan nog even naar de rivier met Rex. Theo duikt er ook even in. Nou ja, duiken? Hij gaat voorzichtig op zijn rug liggen maar zijn buikje blijft droog, niet diep genoeg🤣.

We hebben de achterdeuren van de camper opengezet, en alle ramen en deuren verder open. Ventilator aan. Goed om te hebben. Pilsje, groot stuk Milka chocolade, kaartje leggen. Pff, vervelend hoor (maar niet heus). We poedelen even in het minizwembadje (bedoeld voor de kindjes hier), koelt óók af.

's Avonds schuiven we aan bij de bbq. Héérlijk lamsvlees, verse groenten uit de moestuin hmmmm.  Daarna rond het kampvuur nog even wat borrelen. Super gezellig. We slapen met de deuren open, nog steeds warm 🔥

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Cor en Nell:
    14 juli 2021
    Theo BLIJFT lachen ( tenminste op de foto) ook al is de camper weer ergens kapot helaas. Hou vol jongen en geniet ook nog maar van de leuke en lekkere dingen.
    Liefs voor jullie van ons
  2. Wilma Lauwers:
    14 juli 2021
    Haha, hij heeft er nog nooit over gemopperd. Weet je, met zo'n oude camper is er altijd wel iets. Hoort erbij. Er zit geen electronica aan/in. Dat is een groot geluk. Alles is gewoon te maken.
  3. Toosje Dekkers:
    Knap hoor☺️
  4. Wilma Lauwers:
    14 juli 2021
    Niks knaps aan hoor lieverd. Gewoon nemen zoals het komt. X
  5. Pie en willemien:
    14 juli 2021
    Ivco lijkt veel op een oude guzzi veel sleutelen😂😂 en ook nog zonder overal👍
    Leuke trip en nog veel plezier. Leuk jullie te volgen
  6. Wilma Lauwers:
    Ja, Iveco en Guzzi horen bij onze levensstijl. 🤣
  7. Francine:
    14 juli 2021
    🤞🤞dat de postbode snel komt
  8. Wilma Lauwers:
    Hij was snel. Alles weer gemaakt. Morgen reizen we verder. ✅🤭
  9. Francine:
    14 juli 2021
    Oh wat fijn. Een goede reis verder
  10. Wilma Lauwers:
    15 juli 2021