Dag 6 vrijdag de 13e

13 augustus 2021 - Resia, Italië

Vrijdag de 13e! Oeioei als dat maar goed gaat 🤣🤣.

Gisteren avond hebben we nog heerlijk gepoedeld in de rivier. Daarna rijst met kip en boontjes in gele woksaus. Was héérlijk.

Potje koken moet ook gebeuren

We bekijken de landkaart. Wat doen we? We besluiten om geen passen, enge weggetjes en steile bergen meer te trotseren. Het is gewoon te gevaarlijk om die te rijden met remmen die niet 100% in orde zijn. De Iveco is zo zwaar, die duwt gewoon door bij afdalingen en als de remmen dan niet super goed werken en je met de handrem de boel moet redden, voelt dat niet oké. Dus, we proberen een hoofdweg te bereiken en gaan via doorgaande wegen hup naar huis. Daar gaan we het vehikel wegbrengen naar een goede garage die de boel 100% in orde moet maken. Ik heb al plagend gezegd dat de volgende vakantie een wandelvakantie wordt, of met het vliegtuig naar een luxe resorts! Haha, nee hoor, grapje. Dat is niks voor ons. Beetje avontuur is leuker

We gaan de afwas doen in de rivier.

Samen de afwas doen

Afwassen in de rivier, zonder zeep hoor!

Daarna zet ik lekker koffie en Theo stookt een vuurtje. We zitten zo fijn!

Vuurtje, glaasje 👍

We slapen onder een prachtige sterrenhemel. Het is hier echt pikkedonker. Mooi.

In de morgen gaat Theo nog wat sleutelen. Iets met een riem en losse bout. Ook weer opgelost.  👍 We wassen ons in de rivier en rond 11.00 starten we de tank. Het is al bloedheet. Het eerste stuk rijden we rode weggetjes maar als we weer een pas moeten rijden met een afdaling van 16%, houden we het voor gezien. De remmen doen het niet goed genoeg voor zulke ongein. We schieten in Oostenrijk de tolweg op. Niet zo leuk rijden maar wel meer ontspannen. We gaan in september wel terug als de remmen gemaakt zijn. Fijn als je daar gewoon tijd voor hebt 👍

We vinden een slaapplaatsje in een dorpje in Oostenrijk,  Apnet. Er is een terrasje op 50 meter.  We parkeren de camper en rennen naar het café.  Zwei bier bitte, grosse!

Zwei grosse bier bitte ❤

Daarna zwalkende 90 meter verder naar een restaurantje.  Zwei snitzel bitte, grosse bitte. Het was héérlijk.  Nou is alles wat we niet zélf klaar hoeven maken lekker vinden wij. Ik heb genoeg aan een halve liter bier. Theo niet 😄

Und eines grosse bier und eines wasser

Annelie belt nog even. Het gaat goed daar. Wel lang gezocht naar een camping. Het is ook zóó druk overal. Het lijkt of de hele wereld aan het kamperen is geslagen. Fijn om te horen dat ze oké is.

We lopen terug naar de camper. Het is nog steeds erg warm. We zetten de stoelen buiten. Dat is eigenlijk niet de bedoeling op een slaapplekje in een dorp. Dan is het kampeergedrag en dat hoort niet. Maar ik denk niet dat iemand het ons kwalijk neemt bij deze temperaturen. De dorpsbewoners zwaaien of komen een praatje maken. Fijne sfeer. De burgemeester vindt het ook prima als campers zijn pleintje gebruiken voor een overnachting. Maarrr dan moeten ze wel hun afval opruimen. Wij laten het altijd netjes achter maar schijnbaar niet iedereen. Die verpesten het dan voor de rest en grote kans dat er dan een bordje "verboden te overnachten" staat volgend jaar. Ik pak een afvalzakje, trek een handschoen aan en ruim op wat er al lag aan blikjes, papiertjes, mondkapjes etc. Kleine moeite. Moest iedereen doen.

1. Monique van Rooij:
    14 augustus 2021
    Ha, leuk die verhalen weer. Heb ze heerlijk op de bank in het ochtend zonnetje zitten lezen. Ik krijg ook zin om te gaan ... nog paar weekjes werken.
    Boet meldt zich, wil gaan lopen. John ligt nog lekker te slapen. Hadden gisteren een bruiloft, was errug leuk.
  2. Wilma Lauwers:
    Oh ja, de bruiloft 👍. Fijn weekend ❤
  3. Eva:
    14 augustus 2021
    Prachtige plaatjes ook. Net 3 dagen weer aan het werk, voelt alsof ik nooit weggeweest ben. Krijg alweer zin om weg te gaan, hahaha. Veel plezier nog! xx
  4. Wilma Lauwers:
    Ohhh, werken?? 🥴. Hebben wij geen tijd voor ❤