Dag14, bezoek aan Hongarije.

12 juli 2021 - Kováčovce, Slowakije

We zitten nog steeds bij Ellen en Wim. Écht op de grens met Hongarije. Wim vertelde over een prehistorisch stadje met een mooi kasteel. Theo en ik zijn echt geen fan van dingen gaan bekijken maar af en toe moeten we toch ook iets onze aan culturele bagage toevoegen. Dus vanochtend met de camper een eindje Hongarije ingereden op zoek naar het kasteel. Gevonden! We klimmen weer een zandpad op van 2 kilometer om tot de conclusie te komen dat het kasteel in de steigers staat en je er niet bij kunt komen. Balen! We zitten een tijdje door de verrekijker te turen naar de bouwvakkers. Vakmanschap op gevaarlijke hoogte. Daarna over een blubberpadje naar beneden naar de oude huisjes. Het is zo bloedheet dat slenteren door de oude straatjes niet echt leuk is. We verschrompelen bijna. Ook Rex heeft het té warm met zijn bontjas. We zoeken zo snel mogelijk een terras op en drinken fris en eten een uitgehold brood gevuld met lekkere soep. Daarna zo snel mogelijk naar de camper.  Rijden! Dan komt er wat lucht doorheen. We zetten Rex voor de ventilator en doen snelsnel wat boodschappen in de supermarkt. Daarna terug  naar de camping waar we niet meer de enigste gasten zijn. 😮. Even wennen 🤣

We gaan vanavond met Wim en Ellen uit eten. We laten Rex nog even zwemmen in de rivier.  Niet lang omdat 1. Hij er teveel water hapt en 2. We lekgestoken worden door de muggen.

Daar gaan we eten. Heerlijk! Hongaarse goulash. Super lekker. Het is gezellig en net voor het donker zijn we weer thuis. Buiten zitten gaat niet: teveel je lek prikkende muggen. Dan maar naar binnen. Niet fijn want het is warm maar die muggen bederven de buitenpret. Nu gaan we maar een potje kaarten met de vliegenhorren voor de ramen en de ventilator op de hoogste stand.

Rex had in de kennel gezeten toen we uit eten waren. Hij lag super braaf te wachten in die vreemde omgeving bij de ingang van de camping. maar nu we binnen zijn wil hij zo graag bij Theo liggen. Heeft ons toch een beetje gemist denk ik. Lief beest.

1. Toosje Dekkers:
    Ah die Lex😍
  2. Wilma Lauwers:
    Rex is de naam🤣🤣, maar ik weet wie je bedoelt! Vast niet Theo 🤣🤣 👍
  3. Ludo Lemmens:
    13 juli 2021
    Wat een leuke vakantie hebben jullie met al die avonturen en verrassingen onderweg. Je verhalen leze lekker weg! En Wilma.... je hebt talent voor het schrijven van verhalen, daar moet je wat mee doen.
  4. Wilma Lauwers:
    13 juli 2021
    Nou, dat denk ik niet hoor! Maar wel lief dat je het zegt. ❤
  5. Liesbeth:
    13 juli 2021
    Hitte en muggen, geen fijne combi. Maar jullie maken er zoals altijd weer het beste van!
  6. Wilma Lauwers:
    13 juli 2021
    Het is hier écht bloedheet! Wij kunnen er goed tegen normaal maar nu mag het wel ietsje minder. Maar ja, aan wie moet je zo'n verzoek sturen?? 🤔
  7. Marie-Janne:
    13 juli 2021
    Van die muggen word je inderdaad helemaal gek!
    Wat een trouwe lieverd is Rex toch 😍
  8. Wilma Lauwers:
    14 juli 2021
    Het is gelukkig alleen maar 2 uurtjes vóór het donker wordt. En je kunt hier een kampvuur maken en dan heb je ook geen muggen. Gisterenavond gedasn: perfect.
  9. Blagica:
    13 juli 2021
    Heey Wilma, ik heb niet alles gelezen van jullie verhaal, ga ik binnenkort inhalen. Wat leuk dat jullie die reis maken. Waar gaat de reis verder naar toe? Trouwens, heb je alles kunnen lezen van die menukaart, haha? 😂😂
  10. Wilma Lauwers:
    14 juli 2021
    Gezellig dat je meeleest. We gaan zo stilletjes richting huis, willen ovet 1 week thuis zijn. En nee, we kunnen niks lezen van de menu kaart masr we lusten gelukkig álles 👍