Dag 7, korte reisdag

5 juli 2021 - Liptovský Peter, Slowakije

We slapen heerlijk onder aan de berg met Jezus op de top. In de avond als alle bezoekers weg zijn komt de plaatselijke jeugd uit de omliggende dorpen. Die gaan écht niet naar boven lopen. Neee, die scheuren met hun auto's zo hard als het kan naar boven. Eerst inspecteren  ze onze Iveco nog even met groot licht: " hé,  wat staat daar?" Er stapt ook nog iemand even uit: wat een mooie camper, mag ik even binnenkijken en mag ik foto's maken? Ja hoor, ga je gang. Later wilde hij ook zoiets 😄. Aardige jongelui.  Aardig, niet vervelend. Gewoon geïnteresseerd.  Leuk.

Vanmorgen rond 9.30 uur vertrokken.

Theo had gisteravond nog voor wat licht gezorgd achter op de camper.  Er zitten nog geen oranje en rode glaasjes voor maar dat komt nog wel. Onderweg zagen we een oude kapotte Tatra vrachtwagen met exact hetzelfde achterlicht. We hebben nog even overwogen om het eraf te schroeven maar dat voelde toch niet goed.  Gij zult niet stelen hè.  En niemand in de buurt waar we toestemming aan konden vragen en eventueel betalen. Jammer.

Na 10 kilometer hoorden we rare geluiden onder de camper vandaan komen. In korte bochten vooral. Theo vondt ook dat hij niet fijn stuurde. Oké, dan stoppen en controleren. Niks te zien. Hup  wiel eraf aan de re. voorkant. Niks te zien. Nog eens een rondje rondjes draaien. Nee, niet goed ! Lang verhaal kort maken: de sper, gisteren gebruikt met die rare capriolen,  was er op blijven zitten en ging er niet meer vanaf. Tenminste, in eerste instantie niet. Maar geef Theo een gereedschapskist,een overall en 2 uurtjes en hopla, sper ging er weer af en auto stuurde weer als vanouds.

Inmiddels is het dan half twee.  Eerst maar eten dan. Tegen half 4 vond ik een mooie overnachtingsplek: een oud militair vliegveld  niet meer in gebruik. Echt heel leuk: je rijdt gewoon over de landingsbaan en zoekt een plekje. Mensen zijn hier aan het skaten, met de motor aan het oefenen of laten de hond uit .Heel chill allemaal.

We liggen in onze tuinstoelen en zien het allemaal voorbij komen. Het is warm in de zon. Lekker. Koud blikje bier erbij. Wie doet ons wat. Mooi uitzicht op de bergen. De Tatra. 👍

1. Annelies:
    5 juli 2021
    Leuk van jullie trip zo mee genieten. Blij dat jullie geen regenbui aan de trekhaak hebben 😁
  2. Mike:
    5 juli 2021
    Wat zie daar nou op de foto? Elektriciteit van de palen aftappen..........
  3. Johan:
    5 juli 2021
    Gelukkig kan er nog gesleuteld worden. Anders wordt het ook saai ;-)
    Lijkt net op een trip met de Guzziclub . . .
  4. Toosje Dekkers:
    5 juli 2021
    Gullie makt nog es wa mee☺️
  5. Wilma Lauwers:
    Ja, áltijd 👍
  6. Annelies Leon:
    5 juli 2021
    Ge moet wa te doen hebben onderweg😉
    Have fun👌
  7. Wilma Lauwers:
    Das waar! ❤
  8. Wilma Lauwers:
    Nee, we hebben géén regen. Het is heerlijk weer Annelies. 🌞
    En die elektriciteit is gratis Mike, we blijven Nederlanders hè 🙃
    Haha Johan, dat is waar. Zonder moto guzzi skills moet je niet aan zo'n reis beginnen.
    Toosje em Leon, soms zouden we willen dat het wat rustiger was tijdens de reizen. Meer vakantiegevoel. Maar dat is niet aan ons besteed denk ik eigenlijk 🤔 het is goed zolang het maar steeds opgelost wordt. Tot nu toe lukt dat aardig. En we hebben de tijd. Dat scheelt!
  9. Cor en Nell:
    5 juli 2021
    Toch de overall met voorbedachte ingepakt ? Die ging ook weer snel uit zagen we.
    JULLIE hebben WEL lekker weertje dus en leuke plekken gevonden.
    Geniet er nog maar even van. Wij genieten van jullie reisverslag en hopen dat er niet TE veel gedoe op jullie pad komt.
  10. Wilma Lauwers:
    11 juli 2021
    Gedoe hoort erbij. Gelukkig is Theo handig en wordt het altijd weer opgelost, tot nu toe......
  11. Mariette Buijvoets:
    6 juli 2021
    Zo even bijgelezen van jullie mooie trip.
    Mooi weer, spannende momenten, sleutelen, en heerlijk relaxen. Alles wat in jullie vakantie hoort te zijn.
    Maar geniet nog n hortje door he.
  12. Wilma Lauwers:
    11 juli 2021
    Doen we, leuk dat je meeleest 👍