Dag 5 en 6, naar Slowakije

4 juli 2021 - Makov, Slowakije

Gisteren was een dag, niet héél bijzonder. Lekker gereden maar geen spectaculaire dingen meegemaakt. We vinden wél een bijzonder leuk plekje om te overnachten. Uit het zicht, heel rustig aan een riviertje. Noh ja, het was bij een dammetje dus best wel veel herrie van het water. Maar in de camper viel het reuze mee 👍. Lekker gedoucht in de camper. (Zie foto 🤣).

Vanochtend vertrokken in korte broek. Het is warm.  We rijden de grens met Slowakije over. Ook hier geen controle. Het is zondag en rond half 11 is het druk op straat met mensen die uit de kerk komen. Op iedere straathoek staat een Jezusbeeld of Maria kapelletje  dus hey katholieke  geloof leeft hier nog wel.  De mensen hebben allemaal hun zondagse kleren aan. De meisjes met een soort communiejurkjes, de dames  allemaal alsof ze naar een bruiloft moeten. Leuk om te zien. Na de mis gaat iederéén een ijsje kopen bij het plaatselijke ijscoboerke.  Zondag is een familiedag hier.

We hebben een mooie route uitgestippeld maar wijken er van af om een onverhard padje op te gaan. Het was prachtig én verboden maar aangezien we niet konden lezen wat er ónder het verbodsbord stond geschreven dachten we dat Nederlanders mét Iveco's er wél in mochten rijden. We reden parallel aan een heel groot stuwmeer.  Maarr op een gegeven moment konden we niet meer verder. Tenminste, daar leek het op. Na lang dubben: terug? toch proberen?  terug? besloten we het erop te wagen. Theo zette de tank in zijn 4x4 en daar gingen we. Haha, dat dachten we.  Het lukte echt niet om de helling te nemen. De auto gleed gewoon weer over de gladde klei naar beneden. Met een vaartje achter uit dat is pas écht eng. Na 4 pogingen en bijna niet meer terug het pad op komen in zijn achteruit lukte het toch om weer bij de start uit te komen. Teleurgesteld maar tevreden over de poging inspecteerde Theo de auto. Oeps, linker achterlicht compleet verdwenen/ingedeukt/naar de filistijnen .Shit! Nou ja, niks aan te doen. Met een hamer wat recht getimmerd en de brokstukken bij elkaar geraapt. Niks achterlaten in de natuur hè.

We keren de auto,  verliezen nog een afdek deksel van het wiel waar de 4x4 achter zit. We hoorden hem over het weggetje rinkeldekinkel erafvallen. Na ruim een uur zoeken toch nog gevonden.

We besluiten naar een camping aan een meer te gaan. Lekker zwemmen misschien. Maar op de uitgezochte camping vonden we het verschrikkelijk. Druk en en hoop herrie. Nee, dan liever rustig in de vrije natuur.

Nu staan we aan de voet van een soort bedevaartsberg met een groot jezusbeeld. We zijn al naar boven geklommen samen met honderden mensen. Pff, een hele klim maar het is goed om even van onze luie kont af te komen. En Rex moet ook af en toe zijn pootjes strekken.

De omgeving wordt nu langzaamaan stiller. De bedevaarders vertrekken allemaal weer en wij blijven hier.  Zal kijken of ik wat foto's en video's kan meesturen

1. Tom en José:
    4 juli 2021
    Wat een belevenis weer! Hebben jullie de lamp weer kunnen maken? Jullie boffen met het weer. Hier weer flinke stortbuien.
    We wachten weer op jullie volgend verhaal, spannend!
    Groetjes Tom en José 👋
  2. Wilma Lauwers:
    11 juli 2021
    Ja hoor, nieuw achterlicht zit erin. X
  3. Cor en Nell:
    4 juli 2021
    Het verwonderd me dat we nog niks over de magnifieke zoutmijnen in Polen gelezen hebben, of komen jullie daar nog als Polen weer aan de beurt komt.??

Tot nu toe hebben jullie al heel wat avontuur opgezocht.
    We denken dat Theo weer ZAT te knutselen heeft aan de camper.
    We wensen jullie nog Veel reisplezier EN zonder vervelende “brokken”.
  4. Wilma Lauwers:
    Zoutmijnen? Nee, daar horen jullie niks meer over 🤣
  5. Wilma Lauwers:
    4 juli 2021
    Leuk dat jullie meereizen. We kunnen de lamp niet maken want die zit er niet meer 🤣🤣. Maarrr Theo verzint er wel wat op. Morgen misschien een sloopbedrijf zoeken of zo. Komt goed. X
  6. Eva:
    4 juli 2021
    Geweldig om te lezen. Ik denk dat wij ook op zoek moeten naar een Iveco. Wat een avonturen beleven jullie zeg. xx Eva
  7. Wilma Lauwers:
    Doen! Een fiatje is ook goed hoor. We hebben een lier! Xxx
  8. Francine:
    Bob moest lachen met 4 pogingen ja dat geloof ik😂
    Het is heerlijk om te lezen jullie ervaringen. Geweldig. Geniet er samen van👍🤞👌🍻
  9. Wilma Lauwers:
    11 juli 2021
    Bon lacht on toch niet uit hè 🤣
  10. Monique van Rooij:
    5 juli 2021
    Gullie bent ook net een stel ondeugende kinderen, alles uitproberen 😅 Leuk om de avonturen mee te maken.
  11. Wilma Lauwers:
    5 juli 2021
    Ja, dat Lijkt wel hè. Maar we zijn verantwoord bezig hoor want we leven nog ❤
  12. Francine:
    Nee Bob zei: ja dat geeft Theo zomaar niet op🤗😉😊