Dag 8, wat brengt deze dag❓

6 juli 2021 - Liptovský Peter, Slowakije

Gisterenavond genoten van de straatraces over de landingsbaan. 🤣 De plaatselijke jeugd kwam zich even uitleven met auto's en motoren. 🚘 We vonden het leuk! Ze zwaaiden naar ons tijdens het racen. Beetje machogedrag, schattig.  Gelukkig maken wij ons nooit druk over de dingen die ons overkomen. Herrie? 🔊 Kamperen aan een "circuit"? Ach  laat die jeugd lekker doen. Wij komen in hun leefgebied  dus wij passen ons aan. Bijkomstigheid is ook nog dat wij overal kunnen slapen: Onder een waterval , langs de feesttent, het maakt ons niet uit. 💤 Toen het echt donker werd verdween iedereen weer. Toen werd het écht stil én pikkedonker.🌙 Bijzonder!

Héérlijk geslapen,  doodstil (haha) en aarde donker. Vanmorgen was ik al vroeg wakker. Theo niet,  die heeft wat meer slaap nodig. Lekker gedoucht en koffie gezet. Toen in de deuropening gaan zitten. Ik zie een vos op het veld tegenover! Een half uur naar zitten kijken door de verrekijker.  Prachtig. Ineens landt er een delta vlieger voor de deur op de landingsbaan. Het is 6.30 uur. Bijzonder. Even later komt de plaatselijke brandweerwagen 10 keer voorbij. Ik denk rijles ofzo. Verder nog wat werkmensen die naar de plaatselijke boomkweker gaan, een paar kilometer verderop.  Iedereen zwaait. Gezellig.

Om 8.15 uur Theo wakker gemaakt. Huphup, opstaan 🙃. Na het ontbijt nog even naar de vos zitten kijken die op muizen aan het jagen was.

Toen  weer op pad. Ik heb een mooie route uitgestippeld. Onderweg wijken we daar weer vanaf.  We doen  nog even wat boodschappen in een kleine dorpswinkel. Het brood en de whisky waren op.  Ik weet niet wat we het belangrijkste  vonden maar het is gelukt om de voorraad weer aan te vullen.

Het is warm in de auto. Voor Rex hebben we een ventilator gekocht. We hebben geen airco hè.  Hij vindt het fijn. Installeert zich voor de waaier en slaapt heerlijk. Heb er een schattige foto van gemaakt.

We nemen een ander weggetje dan oorspronkelijk het plan was en komen weer in Polen terecht.  Later horen we dat dat de enige grensovergang die nog open was in deze regio. De rest is weer gesloten ivm covid. Geluk! We zoeken een overnachtingsplaats. Komen uit bij een gewéldig leuke kleine camping. Aardige eigenaar, groot zwembad, super toiletgebouw én een wasmachine! Na 8 dagen kunnen we die wel vol krijgen. Morgen wordt het 31 graden dus we besluiten hier te blijven. We mogen kiezen waar we gaan staan. Oh, hij heeft ook nog een bos, als we willen kunnen we daar ook een plaatsje zoeken.  Jaaa! Dat willen we. Lekker onder de bomen. Heerlijk koel. We parkeren het gevaarte en gaan dan eerst naar het barretje. Koud biertje, en wat eten.

Nu liggen we in onze fijne  ligstoelen onder de bomen.  Theo snurkt al maar geen mens die dat hier hoort. Alleen ik maar mij stoort het niet.

Het was een fijne dag. Geen spectaculaire stunts maar dat is ook wel eens fijn.  Mooie routes door de bergen.  En dan nu de luxe van een goede camping mét bos. We kunnen ons geluk niet op 😁😄

1. Cor en Nell:
    6 juli 2021
    “Boffers “ “vooral doorgaan” met genieten van alles wat op jullie pad komt.
  2. Wilma Lauwers:
    Proberen wel te doen. X
  3. Eva:
    6 juli 2021
    Geniet van het heerlijke weer, hier in Belgie is het maar soso. Ik geniet mee op afstand.
  4. Wilma Lauwers:
    11 juli 2021
    Goed zo, volgende keer met ons meegaan !
  5. Toosje Dekkers:
    7 juli 2021
    Heerlijk Wilma,genieten van de vrijheid , natuur etc….
    En dat kunnen jullie ook mooi om te lezen.
  6. Wilma Lauwers:
    We doen ons best. Niet zoo moeilijk. X
  7. Monique van Rooij:
    Die Rex is gewoon afgepeigerd 😉
    Lekker genieten. Hier schijnt het zonnetje ook weer. Vanavond heeft John nog een verrassing voor mijn verjaardag georganiseerd, is al paar keer verplaatst. Ben benieuwd?
  8. Wilma Lauwers:
    7 juli 2021
    Wij ook!! Hou ons op de hoogte hè!
  9. Erna Snijkers:
    7 juli 2021
    Da's ook wel weer eens lekker: wassen, douchen, snurken... en uitrusten!
    Wij zijn weer aan het werk, hmmmm. We doen iets niet goed.... hahahahaha.
    Knuffel voor Rex X
  10. Wilma Lauwers:
    11 juli 2021
    Knuffel en lik door je gezicht terug 🐕
  11. Theo:
    Over 25 jaar zijn jullie aan de beurt ☺
  12. Wilma Lauwers:
    5 jaar bedoelt ie natuurlijk! Xxx
  13. Marie-Janne:
    8 juli 2021
    Leuk jullie avonturen weer te lezen!
    Had me aangemeld bij reislogger en ontdekte later bij toeval dat jullie berichten in het mapje 'ongewenste e-mail' zaten. Snel 'gewenst' gemaakt :)
    Het is echt genieten zie ik wel, heerlijk!
  14. Wilma Lauwers:
    11 juli 2021
    Ah, goed zo! Het is hier in de Balkan heel goed reizen. Super fijn. Leuk dat je meereist ❤