Dag 9, luxe op de camping

8 juli 2021 - Krynica-Zdrój, Polen

We gaan na het middagslaapje nog even met de hond naar de rivier om te zwemmen. We vonden het super zielig dat hij niet in het zwembad op de camping mocht 🤣. Beestje kon lekker afkoelen en genoot er volop van. Terug bij de camper viel hij in slaap met zijn stok in de bek. Super grappig. Net een klein kind.

Theo en ik leggen nog een kaartje en proberen de nieuw aangeschafte pruimen slivka .  We dachten dat het een sapje was,  waterkleurig,  maar het bleek iets sterkers te zijn. 🤔 We werden er wel vrolijk van dus het is goed spul. Theo zag op een gegeven moment vloogvliegjes rondvuren.  🤣🤣🤣. Hij bedoelde vuurvliegjes rondvliegen. We krijgen er de slappe lach van. Tranen van het lachen. Hij verloor trouwens ook het kaartspelletje. Zal ook wel iets met dat sapje te maken hebben...

We hebben prima geslapen. Zijn al vroeg wakker. We eten de boterhammen op die we hadden gemaakt voor de lunch gisteren. Niet opgegeten omdat we een betere vervanging hadden voor brood: smeuïge kersencake.

Daarna gaan we de was doen. De eigenaar helpt met het aanzetten van de wasmachine.  Daar moet je een universitaire studie voor volgen hier en die kennis hadden we niet paraat. Maar na een uurtje konden we de waslijn volhangen met heerlijk frisse kleren. Het is bloedheet dus drogen doet het wel.

We zijn een beetje lui. Hangen in onze stoelen onder de bomen in de schaduw. Voelt een beetje als spijbelen. Zomaar niks gaan zitten doen, foei! Maar het went snel. Het is te warm om te gaan wandelen en zelfs naar het zwembad lopen is teveel moeite. Nee, we oefenen nog even door om het vakantiegevoel goed onder de knie te krijgen.

Theo is toch nog een beetje actief. Hij is Pools aan het leren uit het boekje "Pools op reis". Vooral de bladzijden met dingen om te eten en te drinken zijn favoriet.  Er staat ook de fonetische uitspraak achter maar ik betwijfel of de Poolse barman ons verstaat. Echt een onbegrijpelijk taaltje.  Knap van al die Polen in Nederland dat ze onze taal redelijk kunnen verstaan en uitspreken. Wij breken onze tong op hun taaltje.

We gaan nog even met Rex zwemmen. Wat geniet hij er toch van.  Wij ook  dan hè.  Daarna biertje aan de bar, Daarna weer liggen in de stoelen. Zucht. Geen zin om te koken. Groenten klaargemaakt en frietjes erbij gehaald.  Klaar! We gaan douchen. Ook hiervoor moet je super slim zijn. Iedere douche heeft een nummer. Geld in een automaat gooien. Douche uitkiezen en aanklikken. Bij mij lukte het goed. Ik kreeg 5 minuten water.  Bij Theo was het na 2 minuten al op. Maar voor morgen gaat het wel lukken denken we. We hebben nml daarna afgekeken hoe andere douchegangers het deden. Super simpel ????

We kaarten nog wat en maken het sapje op. Daarna willen we toch best wel gaan liggen. Bedje opmaken. Hond uit zijn coma halen voor het eindedagsplasje en dan gaan onze vensters ook dicht.

Morgen zijn we van plan om vroeg op te staan. Voor Theo's begrip dan hè .  7.00 uur vindt hij tegenwoordig erg vroeg. We gaan wandelen in de bergen. Vroeg, omdat het later op de dag te heet wordt.

1. Toosje Dekkers:
    8 juli 2021
    Leef helemaal mee leuk geschreven 🤩
  2. Wilma Lauwers:
    Haha dankjewel x
  3. Monique van Rooij:
    8 juli 2021
    Blij dat ie het stokje toch leuk vindt. Het is nog heel zie ik 😂
    Ja, ja Polen hebben wel verstand van sapjes ...
  4. Wilma Lauwers:
    Zeker zeker ❤
  5. Cor en Nell:
    8 juli 2021
    Luxe camping, lekkere sapjes, een kabbelende rivier binnen bereik EN mooie foto’s in de natuur daar. War willen jullie nog meer bij 30 graden.
  6. Wilma Lauwers:
    Niks! 😘