Dag 4, op naar Tsjechië 👍

2 juli 2021 - Jeseník, Tsjechië

Vanochtend  na een goede rustige nacht (zonder geesten) gedoucht in het hotel wat bij de camping hoort. Warm, koud, warm, koud. Geen succes. Je moest ook niet tegen het kozijn leunen want dan viel je naar buiten. Maar oké, het stof een beetje af kunnen wassen. Na het ontbijt, buiten in het zonnetje, zijn we weer vol goede moed op weg gegaan. We besloten om via Tsjechië te reizen omdat daar meer bergen zijn dan aan de Poolse kant.  En we houden nu eenmaal van de bergen.  Ergens tegen de grens van Tsjechië gaan we de bossen in over een onverhard padje. We nemen ergens een verkeerde afslag en komen op een veel te smal betonpad ,  helemaal verrot met af en toe goten  eronderdoor die afgedekt waren met verbrokkeld beton.  De begroeing werd ook steeds heviger dus de eerste krassen zitten op de nieuwe verf van de camper. Nou ja, da's niet erg. Het werd luguber toen er in de dichte begroeiing links van het padje ineens volkomen vervallen en begroeide  gebouwen zichtbaar werden. Wel twee kilometer lang, één gebouw. We denken dat het een soort gevangenis of kamp is geweest.  Het was vreemd en eng. We konden ook niet uitstappen om af en toe het pad te checken: gewoon te smal om de deuren open te doen. Theo heeft er ons goed doorheen geloodst.  Met bonzend hart bereikten we na 5 km weer wat open terrein. Een oud station. Óók zo luguber.  Weg daar!

De grens met Tsjechië probleemloos weer over. Wij al klaar zitten met onze QR code op de app, die sinds 1 juli geactiveerd is voor het buitenland. Niks  nada, niemand die het wil zien.

We hebben de camper ergens tegen een bos geparkeerd, met aan de overkant een gezellig restaurantje. We drinken lekker een biertje en bestellen eten. Wat een luxe leven hè.  Spotgoedkoop is het.  Twee halve liters bier voor 2,20 samen. haha, lachen toch! Theo in ieder geval wél,  die is al aan de 2de halve liter begonnen.

We hebben een nieuwe fotocamera gekocht en dat is fijn. Ik weet nog niet precies hoe het allemaal werkt, zitten heel veel knopjes op 🤔. En nu is de accu leeg en blijkt de reserve accu niet te werken. Dus voor vandaag even geen foto's of video's.  Die komen morgen wel.

1. Mike:
    2 juli 2021
    Geweldig! Zal wel een weg zijn die nog uit de Oostblok tijd stamt. Ze waren toen dol op beton. Lieten ze liggen en overgroeien als het niet meer nodig was.
  2. Eva:
    2 juli 2021
    Wat een avontuur, geweldig!
  3. Wilma Lauwers:
    2 juli 2021
    Oké, dat zou heel goed kunnen. Maar dat gebouw?? Écht wel honderden meters lang.
  4. Cor en Nell:
    2 juli 2021
    Jullie reis zou ZO een script voor een avonturenfilm kunnen zijn.
    Pas dag 4 en al van alles meegemaakt.
    Wie doet jullie dat na
  5. Wilma Lauwers:
    11 juli 2021
    Uhh, weten wij ook niet 🤣
  6. Ludo Lemmens:
    3 juli 2021
    Lieve Wilma en Theo, wat een belevenissen al, nog maar net op reis. Dat maakt het leuk, telkens weer verrassingen die je tegen komt. Geniet, geniet . Leuk om te lezen, jullie verhalen. , groetjes Ludo en Maria
  7. Wilma Lauwers:
    11 juli 2021
    Leuk dat jullie meelezen/meereizen. ❤
  8. Wilma Lauwers:
    4 juli 2021
    Haha, leuk dat jullie allemaal meelezen. Ik doe mijn best om iedere dag wat te schrijven maar kan het niet beloven hoor. De beste smoes is dan: "geen internet " 🙃