Dag 12, zaterdag10 juli

10 juli 2021 - Krynica-Zdrój, Polen

Wat heeft het gestormd vannacht. Heel veel regen en onweer. En dan echt onweer zoals wij dat niet kennen in Nederland.  Tenminste, hier lijkt het erger, harder, meer lichtflitsen. Misschien dat dat komt omdat het in de bergen is? We hielden het ook niet helemaal droog binnen. Moesten het dakluik en de raampjes dichtdoen omdat de regen langs alle kanten binnenwaaide. Werd érg warm binnen dus toch maar een raampje open op een kier. Gevolg: natte kussens. Maar dat droogt wel weer. Buiten is het nu één zompige bende. We zitten lekker aan het ontbijt en gaan zo douchen. Nu kan het nog. Straks gaan we weer verder met onze reis en we beginnen er schoon aan 🛀

We maken de camper startklaar en gaan nog even de watertanks vullen op de camping. We hebben hier een Duits jong stel ontmoet uit Dresden met 2 kleine kindjes.  Lieve, gezellige mensen. Ze bestaan dus echt wel,  leuke Duitsers 👍. Ze komen uitgebreid afscheid nemen. Ook Janoes en Josef komen nog zwaaien.  Ze hebben het druk. De camping heeft nogal te lijden gehad van het  waterballet van vannacht. Half volleybalveldje is weggespoeld enzo. Vannacht ging Josef om 01.00 uur een inspectierondje lopen maar toen hij uit bed stapte kreeg hij natte enkels. Huis ondergelopen 😮. We denken dat ze het wel  gewend zijn want hij had géén  vloerbedekking maar plavuizen én een dompelpomp. Niemand maakt  zich er druk over. Beetje doorwerken om alles weer netjes te krijgen en vooral blijven lachen.

We moeten om in Slowakije te komen een grote grensovergang kiezen. De kleinere zijn gesloten in verband met covid.  Bij de grensovergang moeten we stoppen. Hoera!! We moeten paspoorten én vaccinatiebewijzen laten zien. Eindelijk! 👍. We moeten ook laten zien dat we het registratie bewijs hebben ingevuld. Oh, dat hebben we niet. De vrouwelijke politie agente gaat ons daarbij helpen. Ze zoekt op onze gsm het formulier op en helpt met invullen. Zo vriendelijk en geduldig, we worden er gewoon blij van. Als de administratie gedaan is mogen we door, Slowakije in.

Onderweg stoppen we even om Rex te laten plassen. Die heeft weer last van zijn blaas; gisteren teveel water gehapt tijdens zijn zwempartij in de rivier. Volgende keer zijn speeltijd toch maar wat inkorten, hoe spijtig dat ook is, hij heeft er zoveel plezier in. We geven hem wat pijnstillers en hopen dat hij snel weer beter is. Gelukkig blijft hij goed eten en spelen met het balletje lukt ook nog heel goed. Dus niet van harte ziek gelukkig.

We rijden de  hele dag door Slowakije tot bijna aan de Hongaarse grens. We gaan Wim en Ellen  verrassen. Van hen hebben we toendertijd onze camper gekocht.  Ze woonden toen nog niet zo lang in Slowakije. Waren druk bezig met verbouwen van een huisje met veel grond. Inmiddels is het klaar en hebben ze er een prachtige camping gemaakt.  We arriveren om 19.00 uur. Er is niemand maar de poort naar de camping is open. We installeren ons met een koud biertje en genieten even van de rust hier.

(Onderweg hadden we nog een akkefietje.  Een afgebroken uitlaat aan het spruitstuk. Met slangenklemmen en ijzerdraad de zaak weer provisorisch aan elkaar gebonden. Het bleef wonderbaarlijk goed zitten alleen de ventilatie moest dicht in de cabine anders werden we vergast 🤣. Er moet aan gelast worden maar dat gaan  we de komende dagen wel oplossen.) 👍

1. Eva:
    10 juli 2021
    Heerlijk om te lezen dit!
  2. Wilma Lauwers:
    11 juli 2021
    Hierbij de uitnodiging om volgende keer samen te gaan ✅👍😁
  3. Cor en Nell:
    10 juli 2021
    Volgens ons hebben jullie het SUPER naar je zin en genieten ECHT van de reisvakantie. Veel om NU maar ook lekker NA te kunnen genieten , strakjes. Veel pret nog saampjes
  4. Wilma Lauwers:
    11 juli 2021