Dag 3, dinsdag

10 augustus 2021 - Prien am Chiemsee, Duitsland

We zijn al vroeg uit de veren. Theo vertrekt met Rex om verse broodjes te scoren.  Dat lukt! En croissants! Altijd lekker luxe.

Goedemorgen!

Annelie pakt haar daktent in. Dat kan ze heel goed alleen. Alleen met de hoes eromheen doen helpt Theo haar even.  Als het moet kan ze dat ook prima alleen maar een handje helpen is altijd fijn. Als dat klaar is is er een probleem. Al dagen is Lielie  steeds haar sleutels kwijt. Nu óók weer. Oei, die liggen nog in de daktent. Haha. Hoes er weer af en op de tast vindt ze haar sleutels. Hoera!

Sleutels kwijt

We tappen water, maken de vuilwatertank leeg én de cassette  van het toilet. Met drie zeikende dames die er gebruik van maken was dat wel nodig. Om 9.00 uur fahren wir ab. Op naar onze eindbestemming voor vandaag.  Het is prachtig weer!

We hoeven nog maar 330 kilometer en rond half twee zijn we in Slovenië en bereiken dr camping.  Over overvol. We proppen ons op een paar vierkante meter tussen een caravan en een campertje. Ach, maakt ons niet uit. Stoelen kunnen buiten en zelfs de luifel kan eraan. We hoorden onderweg al verhalen over overvolle campings waar de luifel er niet aan kan vanwege plaatsgebrek. Dat is toch érg 😮. Annelie vindt een plaats op het domeintje van haar vrienden, die hun hele hebben en houden uitgebreid hadden uitgestald om zo wat vierkante meters voor haar landrover te reserveren. 👍.

We drinken een biertje en gaan dan naar de rivier die langs de camping loopt. Super chill! Rex kon heerlijk afkoelen en Moos en Annelie komen ook even spetteren. Heerlijk even rustig aan doen! We hebben het verdiend.

Leuk zo met je kleindochter op padBekaf van de inspanning

Vanavond eten we pizza met de hele club. Gezellig en goed plan voor vermoeide mensen. Het is hier bloedheet en de komende dagen wordt dat nog erger.

1. Toosje Dekkers:
    11 augustus 2021