Dag 2, ma 9-8-2021

9 augustus 2021 - Schlüsselfeld, Duitsland

We hebben goed geslapen. Om 6.30 uur ga ik Rex uitlaten en als ik terugkom na een half uur is Theo er ook uit. Even later piepen de meisjes ook met hun hoofd uit de daktent. Dag buurvrouwen!

20210809_071458

We ontbijten en ruimen de boel op. Om 9.00 uur zijn we weer op weg. Ik weet niet wat de bedoeling is vandaag. We moeten nog 750 km voor we op de plaats van bestemming zijn. Ik denk niet dat we dat vandaag halen. Gemiddeld rijden we 90 km/per uur als de weg vrij is. Maar het is druk op de autobahn met af en toe een pittige file. Ach, we zien wel

20210809_101350

Om half drie stoppen we op een parkeerplaats.  Annelie en Theo zijn bekaf van de drukte op de weg. Theo  gaat even op bed liggen en is meteen vertrokken.

Rusten!20210809_153332

Annelie gooit een deken op het gras en gaat daar gestrekt liggen.

20210809_152650

Ik pas op Moos die het druk heeft met Rex. Na een uurtje is iedereen wat bekomen en zet de karavaan de gang er weer in richting Oostenrijkse grens. Maar de fut is eruit.  We tanken nog een keer en kopen een vignet voor de Oostenrijkse snelwegen. Onze bestuurders zijn gaar. Ik zoek een camperplaats. Vol! En nog een, vol! en nog een. Gelukkig allemaal in een straal van 10 kilometer.  Pas bij de 3e vinden we een plekje.  Super mooi aan de rand van een stadje  tegen een weiland met koeien, aan een bos. Super stekje.

BoeKoeien aan de land rover

We drinken wat, snacken wat en eten soep uit een pak.

Middagborrel met snack

Daarna gaan we alle vier douchen in onze camper. Theo gaat als laatste en heeft pech. Water op. Is ons nog nooit gebeurd. We zijn thuis vergeten om de 200 liter aan te vullen. Stom. Maar we kunnen hier op deze camperplek water tappen. 200 liter voor 4 euro. Doen we morgenvroeg voordat we vertrekken. Gelukkig hebben we genoeg flessen water bij ons voor oa koffie te zetten 👍.

De meisjes gaan weer vroeg naar bed. Wij niet. Gaan nog  in het stadje op zoek naar een bakker waar we morgenvroeg brood kunnen halen. Op 5 minuten lopen een gevonden. Fijn. Verse broodjes, altijd lekker.  Om 6 uur open. Dat is een beetje te vroeg.  7 uur is een mooie tijd.

1. Eva:
    10 augustus 2021
    Die dames rijden ook in een gave wagen! Veel plezier weer een veilige km's gewenst!
  2. Wilma Lauwers:
    10 augustus 2021
    Dat is zeker een super leuke land rover. We vormen een stoere combinatie samen 💪
  3. Cor en Nell:
    10 augustus 2021
    Leuke en gezellige foto’s en die auto’s zien er inderdaad heel stoer uit zo samen op “pad”.
    Vakantie vraagt soms ook wat rust, hé. Daar is het ook vakantie voor .
    Goeie reis, liefst zonder autobaanfiles en MET leuke stops!
  4. Wilma Lauwers:
    10 augustus 2021
    Ach, we zijn op de camping gearriveerd en hebben meteen de vakantie modus geactiveerd. Het was een pittige reus van bijna drie dagen. We zijn echt blij dat we Annelie bij haar vrienden hebben kunnen brengen. Alleen was het té zwaar geweest voor dat niet fitte kind. Maar we zijn super trots dat ze het gered heeft. Kleine dappere doorzetter
  5. Ludo Lemmens:
    11 augustus 2021
    Hallo allemaal.
    Je schrijft leuk Wilma, fijn om te lezen. Wat een mooie meid is Moos, lijkt veel op Annelie. We kijken weer uit naar jullie volgende verhalen. Groet Ludo en Maria
  6. Wilma Lauwers:
    11 augustus 2021
    Nou dankjewel voor het compliment. X
    Ik zie niet dat Moos véél op Annelie lijkt qua uiterlijk maar qua persoonlijkheid zie ik overeenkomsten🤣🤣😍😍