Dag 2, op naar de grens

30 juni 2021 - Zawidów, Polen

We hadden heerlijk geslapen.  Na de warme dag van gisteren kwam de regen in de nacht  er meg bakken uit.  Af en toe nog een klap onweer. Voordeel: het koelde wat af én dat tikken van  de regen op het dak is gezellig. Op tijd naar bed en op tijd er weer uit.  Om 7.00 uur stond Theo bij  het bakkertje in het dorp. Verse broodjes en vers roggebrood. Heerlijk. Na de koffie vertrokken we om 8.15 uur richting Dresden. Het ging allemaal wel vlotjes op een paar stukjes na, file en drukte. Maar goed  om 14.00 waren we de grens met Polen over. Niemand die ons controleerde, gewoon doorrijden! En wij maar braaf met ons vaccinatiebewijs op reis.  Nou hoef je dat niet te doen voor de grenscontroles maar écht NIEMAND die daar naar kijkt. Bijzonder. Meteen na de grensovergang de dieseltanks gevuld en Zloty's gepind.

Poolse grens

Nu staan we op een zandweggetje met uitzicht over de heuvels. De barricade die aan het begin van het zandpad was opgegooid van zand en stenen: haha, haha haha. Klimmen we gewoon over en langs met de camper. Meteen alles in de kasten op zijn plaats gerammeld dus daar geen zorg meer over .

We gaan zo een eindje lopen met Rex. Kijken of we er morgen aan de andere kant weer uit kunnen. Zo niet, dan draaien en de hobbel weer nemen 😁. Meteen even kijken of er een bakker is. Anders wordt het een ontbijt van kwark met banaan. Óók lekker.

1. Monique van Rooij:
    30 juni 2021
    Hè, heerlijk meegenieten met jullie avonturen. Hier regen, onweer en lekker effe wat koeler. Al weer 3 meldingen gedaan, back to normal. Maar ik red het nog om me niet te druk te maken.
    Samen al 20 kruiwagens verder ;-)
    John is al over de kop gegaan met zijn Speedpedelec, gelukkig alleen wat kleine krassen (op de fiets en zijn ego).
    Wij blijven jullie lekker volgen.
  2. Eva:
    30 juni 2021
    Jullie zijn ook weer onderweg, mooi! Gaaf om te lezen. Ik ga jullie volgen. Veel plezier! 😘
  3. Erna Snijkers:
    30 juni 2021
    Ziet er allemaal veelbelovend uit daarzo! Lekker avontuur tegemoet. Wij hier ook veel regen in Zwarte Woud maar hopelijk morgen wat droger zodat we weer kunnen sturen! Genieten!
  4. Wilma Lauwers:
    2 juli 2021