Dag 20, zondag

18 juli 2021 - Hilders, Duitsland

Gisterenavond gezellige avond gehad. Naast ons stonden 5 jonge mannen met 2 oude volkswagenbusjes. Ze hadden plezier, muziekje,  vuurtje. Theo had ze aanmaakblokjes gegeven en moest meteen mee aan het bier. Rex ging ook eens kijken en toen we gingen eten bleef hij gewoon nog een uurtje bij de buren liggen. Die hadden immers vlees op de bbq en speelden met het balletje en kriebelen hem omstebeurt.  Dat beviel hem wel. Overloper 🤭. We moesten hem naar huis lokken met een hondenkoekje. Er arriveerde nog een campertje en die parkeerden zowat tegen de 2 busjes van die jongens aan. Man, vrouw en kindje. Na een kwartier kwam mevrouw zeuren dat er teveel geluid was. 👂Tsss , dat snappen wij niet hoor. Parkeer dan 20 meter verderop . Wij slapen gewoon tevreden in en vinden het leuk als mensen plezier hebben. Die geluiden maken dat je lekker slaapt 💤😄

Vanochtend scheen de zon alweer volop. Eitjes gebakken, koffie erbij. Goed wakker worden. Daarna de route vaag uitgestippeld en om 9.30 uur waren we weer op pad. We rijden binnenwegetjes door het Duitse heuvelland. Het is uitgestorven. Waar is iedereen? Theo maakt er een grapje over: "zeker zandzakken sjouwen". 😊 Onderweg stoppen we om op een stoppellandje 10 roofvogels door de verrekijker te bestuderen. Prachtig! Het waren 2 verschillende soorten.  Eentje was de rode wouw ( dat heeft Theo opgezocht in zijn roofvogelboek). Die zijn oranje/rood op de rug. Alsof ze zo gespoten zijn. Als de zon er dan ook nog op is het écht een juweeltje om te zien. We genieten ervan.

Na de middag zetten we de navigatie op binnendoor zónder  witte weggetjes. Gewoon doorgaande weg, geen snelwegen. We plannen om maandagavond thuis te komen. Weet je, als eenmaal de terugreis in gang gezet is ruik je op een gegeven moment de stal. Dan is het goed geweest. We vinden rond 18.00 uur een plekje om te slapen in Giessen op een heel groot bijna leeg parkeerterrein achter een conferentiecentrum. Prima, lekker in de schaduw. We zetten de stoelen buiten en Theo valt prompt in slaap. Is ook  inspannend om de hele dag te rijden. Hij doet dat wel graag, gelukkig . Theo rijdt, ik navigeer. Goede combi!

Straks gaan we nog even door de stad wandelen en de rest van de macaroni van gisteren opeten. Lekker makkelijk en lekker.

1. Lijn:
    18 juli 2021
    Weer bijna thuis! Uitkijken lieve schatten 😘
  2. Wilma Lauwers:
    18 juli 2021
    Dat doen we! ❤
  3. Cor en Nell:
    19 juli 2021
    Goeie reis naar jullie stulp in Bladel. En ook hier schijnt de zon.
    Leuk dat we jullie reis hebben mogen meemaken door je verslagen en foto’s.
    Dankjewel zeggen Cor en Nell.
  4. Wilma Lauwers:
    19 juli 2021